فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

رسیدن به موفقیت، قدرت و هر چیز خوب دیگری در این دنیا آرزوی مشترك بیشتر انسان‌هاست ولی با این حال هنوز اكثریت انسان‌ها از وضعیت مالی، فكری و روحی مناسبی برخوردار نیستند.
در دنیایی كه ما انسان‌ها در آن زندگی می‌كنیم فرصت‌های زیادی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد ولی متاسفانه كمتر كسی می‌تواند از این فرصت‌ها به نفع خود استفاده كند. متاسفانه انسان‌ها بیشتر در رویای رسیدن به موفقیت زندگی می‌كنند تا اینكه بخواهند برای رسیدن به آن تلاشی از خود نشان دهند. حقیقتی كه هر انسانی در راه رسیدن به موفقیت باید همواره به آن توجه كند این است كه نه كسی شانسی و از روی اتفاق به موفقیت می‌رسد و نه كسی به همین صورت موفقیت‌های خود را از دست می‌دهد. این موضوع بیانگر این مطلب است كه رسیدن به موفقیت خود مراحلی دارد و فقط كسانی كه از این موضوع باخبرند كه می‌توانند امیدوار به دستیابی به آن باشند.
● افكار، همه چیز شماست
با كمی مطالعه و تحقیق در زندگی بیشتر انسان‌های موفق جهان به این نتیجه می‌رسیم كه پشتكار داشتن و سختكوش بودن ویژگی مشترك تمام انسان‌های موفقی است كه تا به حال روی كره زمین زندگی كرده و می‌كنند. اگر به زندگی بیشتر انسان‌های موفق جهان نگاهی بیندازید به این نتیجه می‌رسید كه بیشتر آنها در ابتدا به اشخاصی خانه به دوش شبیه بوده‌اند اما در عین حال افكاری سلاطین گونه داشته‌اند!
بنابراین اگر شما هم می‌خواهید به موفقیت برسید (بسته به اینكه موفقیت برای شما چه مفهومی دارد) باید جنس ذهنیت شما از افكار مثبت و امید به آینده باشد تا شما بتوانید با اشتیاق و طراحی برنامه‌ای مناسب برای رسیدن به آن تلاش كنید.
● همه از صفر شروع كرده‌اند
با این حال، ممكن است این ذهنیت در شما ایجاد شده باشد كه حتی با وجود اینكه ذهنیتی مثبت دارید ولی به علت كمبود منابع و امكانات لازم نمی‌توانید به اهداف خود برسید. فراموش نكنید كه تمام انسان‌های موفق هم در ابتدای كار وضعیتی مانند شما داشتند ولی با این حال توانستند با تلاش بیش از حد و داشتن افكار و برنامه‌ای مناسب به اهداف خود برسند. اصولا انسانی كه در ذهن خود هدف قاطعی دارد كه باید به آن برسد هیچ‌وقت به محدودیت‌ها فكر نمی‌كند.
● تنها منبعی كه انسان‌های موفق از آن بهره می‌برند ذهن است.
این افراد از آنجایی كه می‌دانند مغز انسان با افكار او دوست می‌شود، همیشه بهترین افكار را برای دوستی با ذهن خود انتخاب می‌كنند. اگر شما به خود به چشم یك انسان موفق نگاه كنید ذهنتان نیروی درونی شما را برای رسیدن به وضعیتی كه دوست می‌دارید هماهنگ می‌كند اما اگر افكار و تصورات شما علیه خودتان باشد حتی اگر از منابع خوبی نیز برخوردار باشید به‌زودی همه چیز را از دست خواهید داد. متاسفانه بسیاری از انسان‌ها فكر می‌كنند كه محدودیت، معیار سنجش انسان‌هاست، در حالی كه معیار حقیقی سنجش انسان‌ها، افكاریست كه آنها در سر دارند.
● هیچ‌وقت نگویید دیر شده
وقتی صحبت از رسیدن به موفقیت است و انسانی از انسان دیگری دعوت می‌كند تا برای رسیدن به هدفی تلاش كند، معمولا این گونه پاسخ می‌شنود كه دیگر دیر شده است. عبارت «دیگر دیر شده» جواب انسان‌هایی است كه ارباب ذهن خود نیستند.
كسی كه ارباب ذهن خود باشد هیچ‌وقت به كمبود منابع، پیری یا… فكر نمی‌كند بلكه به این فكر می‌كند كه از كدام راه باید برای رسیدن به موفقیت استفاده كند. كسی كه ارباب ذهن خود نباشد حتی اگر تلاش شبانه‌روزی برای رسیدن به موفقیت داشته باشد هیچ‌وقت به خواسته خود نمی‌رسد. اگر كسی می‌خواهد به موفقیت برسد باید تلاشی توأم با ایمان به پیروزی داشته باشد.
در كنار این موارد اگر شما بدانید كه چه می‌خواهید و در پی چه چیزی هستید می‌توانید در هر وضعیتی به موفقیت برسید. فراموش نكنید كه هرگز بدون زحمت چیزی عاید شما نمی‌شود.
برای رسیدن به موفقیت باید بهای آن را بپردازید، هرچند كه این هزینه در مقایسه با آنچه كه به دست می‌آوری بسیار ناچیز است.
● از همین امروز شروع كنید
برای رسیدن به موفقیت باید از همین امروز شروع كنید و قدر تك‌تك لحظات و كوچكترین فرصت‌های زندگی را بدانید. كسانی كه برای رسیدن به موفقیت منتظر لحظات جادویی می‌مانند هیچ‌وقت به آن نمی‌رسند. فراموش نكنید كه فرصت‌ها همیشه در جامه مبدل (گرفتاری یا شكست) به سراغ انسان‌ها می‌آیند. پس فراموش نكنید كه هر وقت در زندگی با مشكلی روبه‌رو شدید با چشمان باز به اطراف نگاه كنید تا بتوانید موفقیتی كه در نزدیكی شما پنهان شده است را پیدا كنید. یك ضرب‌المثل ایتالیایی می‌گوید: «كسی كه منتظر زمان می‌ماند، آن را از دست می‌دهد.» برای رسیدگی به چیزی منتظر آمدن آن نمانید، به سمت آن بروید. با چشمان باز خود مراقب تك‌تك لحظاتی باشید كه به سادگی از كنار شما می‌گذرند.
● اگر اراده‌ای باشد، راهی وجود دارد
برای رسیدن به موفقیت باید به تلاش خود بیفزایید. این مهم نیست كه شما در چه سن و سالی هستید. تفكر مسموم «دیگر دیر شده» را از خود دور كنید تا به شما ثابت شود برای كسی كه اراده‌ای در خود می‌بیند همواره راهی وجود دارد. تلاش و برنامه مناسب تنها چیزهایی هستند كه شما به آنها نیاز دارید. همواره به خود یادآوری كنید كه موفقیت از آن كسانی است كه ذهنیت موفق دارند و شكست از آن كسانی است كه بی‌تفاوت اجازه می‌دهند ذهنیت شكست در آنها نفوذ كند. یكی از ویژگی‌های مثبت استفاده از این تفكر این است كه وقتی به آن تسلط پیدا می‌كنید و دائما از آن استفاده می‌كنید، بی‌اراده خود را در مسیر رسیدن به موفقیت در حال حركت می‌بینید. در این هنگام است كه شما موفقیت را با تمام وجود در آغوش می‌گیرد و از این موضع تعجب می‌كنید كه در این چند سال كجا بوده است!
● هیچ‌وقت گول احساسات خود را نخورید
روزی شاگردی به دیدن استاد خود می‌رود و به او می‌گوید قدرت تمركز حواس ندارم و نمی‌توانم كارهایم را درست انجام دهم. استاد در جواب شاگردش به او می‌گوید: می‌گذرد، هیچ وقت به اكنون توجه نكن و به تلاش ادامه بده. همان‌طور كه قبلا اشاره شد، رسیدن به موفقیت از روی شانس و اقبال نیست و همواره نیاز به تلاش دارد. در حقیقت زمانی كه به آن رسیده‌ایم باید برای حفظ آن تلاش كنیم وگرنه به‌زودی آن را از دست می‌دهیم.

منبع : روزنامه تهران امروز