preloader
۰۲۱-۲۲۶۹۱۰۱۰ مرکز مشاوره پرواز / پشتیبانی فروشگاه اینترنتی: ۰۹۱۲۸۵۰۱۰۴۲

چاپ کتاب معلم تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان سال ۱۳۹۵

کتاب معلم (راهنمای تدریس) تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان سال ۱۳۹۵ با کد ۴/۷۴ توسط اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی به چاپ رسیده است. آن را از مراکز فروش کتاب‌های راهنمای معلم یا فروشگاه‌های انتشارات مدرسه در استان‌ها تهیه کنید.

ماسک‌های «پلنگ» و «گوزن» /کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم

ماسک‌های «پلنگ» و «گوزن» برای اجرای درس «پلنگ‌ها و گوزن‌های» کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم دبستان (صفحات ۵۷ الی ۶۰ کتاب) توسط انتشارات مدرسه تولید شده است.

آن را از فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات انتشارات مدرسه در استان خود تهیه کنید.

زمان اعلام نتایج کنکور ۹۵ / وضعیت اعمال معدل در کنکور

زمان اعلام نتایج کنکور ۹۵ / وضعیت اعمال معدل در کنکور

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان آزمون سراسری سال ۹۴ و المپیاد علمی ـ دانشجویی گفت: ۴۲۸ هزار نفر از طریق کنکور وارد دانشگاه‌ها شدند که البته ۷۰۰ هزار ظرفیت داشتیم و تعدادی از آن خالی ماند و این مسیر کاهش پذیرش ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی باید به سمت بین‌المللی شدن حرکت کنند، اظهار داشت: باید بتوانیم پذیرش دانشجو از کشورهای دیگر داشته باشیم.

خدایی گفت:‌ در گروه ریاضی سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند که ۲۷۰ هزار نفر ظرفیت داشتیم، ولی اصل رقابت در کیفیت صندلی‌ها است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به تقارن خردادماه با ماه مبارک رمضان آزمون سراسری سال ۹۵ ، روزهای ۲۴ و ۲۵ تیر برگزار و نتیجه این آزمون اول مهرماه ۹۵ اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: در المپیادهای دانشجویی نیز، برگزیدگان در ۱۷ رشته امتحانی رقابت کردند که از بین ۳۰۰ هزار نفر، درنهایت ۷۷۷ نفر برگزیده شدند.

رئیس سازمان سنجش با ارائه توضیحاتی پیرامون ابطال یکی از بندهای تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری از سوی دیوان عدالت اداری گفت: ما گفتیم که در سال ۹۵ میزان تأثیر سوابق تحصیلی براساس قوانین الزام‌آور است و نمی‌خواهیم بگوییم که رأی دیوان عدالت اداری را اجرا می‌کنیم یا خیر، زیرا رأی دیوان لازم‌الاجراست و اگر قوانین دیگری نباشد، حتماً آن را اجرا می‌کنیم.

خدایی افزود: براساس قانون مجلس و هیأت وزیران، قرار بود تأثیر سوابق تحصیلی با ۲۵ درصد تأثیر آغاز شده و به تناسب افزایش یابد، ولی با توجه به اختلاف برداشت از قانون، نامه‌ای با امضای محمد فرهادی وزیر علوم و رئیس شورای سنجش و پذیرش دانشجو به مجلس دادیم و از مجلس استفساریه کردیم که اگر تصویر دیگری از مجلس به دست ما نرسد، رأی دیوان عدالت اداری را به همان صورت اجرا می‌کنیم.

سهم 50 درصدی دانشگاه آزاد در تولید علم پزشکی

سهم 50 درصدی دانشگاه آزاد در تولید علم پزشکی

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد در نشست خبری امروز گفت: دانشگاه آزاد از سال گذشته جشنواره پژوهشی برگزار کرده و در سالهای اخیر دانشگاه آزاد در توسعه حوزه پزشکی و افزایش فعالیت  آن در این حوزه تاثیر گذار بوده و فعالیت‌های آنها را ارج نهاده است. این حوزه شامل سه بخش آموزشی، پژوهشی و دانشجویی است که بخش دانشجویی امسال اضافه شده است.
وی افزود: هر جشنواره‌ای تنها هدفش تشویق فعالیت‌های پزشکی است از خصوصیت‌های مهم این جشنواره افزایش کیفیت آموزشی است. با وجود آنکه کمتر از 30 درصد حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد است 50 درصد تولید علمی دانشگاه در حوزه پزشکی است و هر ساله استقبال بیشتری از آن می‌شود و تلاش بر این شد که افراد و پژوهشگرانی که به طور کامل و تمام وقت در دانشگاه ‌هستند از آنها تقدیر شود. واحدهای مربوط به این حوزه شامل رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است که با محدودیت شدید فضای فیزیکی روبرو هستند.
ابطحی اظهار کرد: 6 هکتار زمین در کنار مرکز علوم تحقیقات به واحد پزشکی اختصاص داده شد. که این 6 هکتار ممکن است به 12 هکتار افزایش پیدا کند. اما فاز اول این مرحله طی شده و تمامی نقشه‌ها نیز تهیه شده است. همچنین برنامه جذب هیئت علمی با موافقت وزیر بهداشت صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ثمره انقلاب اسلامی است که با توانمندی‌های خود سعی در ارتقاء علمی کشور دارد و دانشگاه علوم پزشکی نیز بخشی از دانشگاه آزاد است که شامل 15 دانشکده پزشکی و 5 دانشکده دندانپزشکی است. که یکی از 5 دانشکده دندانپزشکی در روز یکشنبه با حضور وزیر بهداشت در بروجرد افتتاح می‌شود که از نظر تجهیزات بهترین امکانات را دارد.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: امید است که با ارتقاء کمی در کنار ارتقاء کیفی برگ زرینی در آموزش کشور داشته باشیم. پیش‌شرط این ارتقاء کیفی اصلاح هرم اعضای علمی است اصلاح فضای آموزشی و الزامات دانشکده پزشکی طبق آنچه که وزارت بهداشت اعلام کرده، می‌باشد. همچنین 281 نفر هیئت علمی در واحد علوم پزشکی جذب شده که تنها 45 نفر آنها در دست بررسی است و پیش‌بینی می‌شود که 20 نفر دیگر نیز جذب شوند.
وی افزود: 5 بیمارستان در حال عقد قرار داد است که بهترین آن در دانشگاه تبریز در حال تجهیز است که نه تنها فضای فیزیکی خوبی دارد بلکه دانشجویان سرآمدی در آنجا مشغول هستند. همچنین فضای آموزشی باید با الزامات آموزشی متناسب باشد.
وی در پایان گفت: دانشجو باید جامعه‌نگر باشد و بتواند باعث تاثیر گذاری در جامعه باشد. همچنین ما برنامه‌ای را تحت عنوان دانشگاه سالم ایجاد کردیم و در مرکز توسعه و سلامت اقدام شد.
منبع:باشگاه خبرنگاران
فراخوان اعزام به خدمت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در شهریور

فراخوان اعزام به خدمت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در شهریور

سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای کلیه مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی که تاریخ اعزام آنان یکم شهریورماه سال 94 می باشد را فراخواند.

به گزارش سرویس انتظامی ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: کلیه مشمولان فارغ التحصیل دانشگاهی که تاریخ اعزام آنان یکم شهریورماه سال 94 می باشد، موظف هستند روز( یکشنبه یکم شهریورماه سال جاری) در محل و ساعتی که توسط این سازمان در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند.

براساس این گزارش، آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی نامه به مراکز آموزش نیروهای مسلح نشده اند، می توانند به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه نمایند.

سازمان وظیفه عمومی ناجا متذکر شد: عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده غیبت محسوب می شود.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان وظیفه عمومی ناجا، این سازمان همچنین تاکید کرد: کلیه مشمولان اوراق مربوط به اعزام از قبیل برگ آماده به خدمت ، برگ واکسیناسیون و برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح و سایر مدارک مورد نیاز،از جمله شناسنامه را در هنگام مراجعه و اعزام به خدمت به همراه داشته باشند.

منبع:خبرگزاری ایسنا

پذیرش دانشجوی خودگردان از طریق کنکور صورت می‌گیرد

پذیرش دانشجوی خودگردان از طریق کنکور صورت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت  در نشست با دانشجویان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به منظور اصلاح فرهنگ در میان دانشجویان می توان اداره خوابگاههای دانشجویی را بر عهده دانشجو گذاشت.
وزیر بهداشت هدف از راه اندازی دانشگاه های خود گردان در نظام آموزشی را جلوگیری از مهاجرت افراد به منظور ادامه تحصیل در خارج از کشور بیان کرد.
وزیر بهداشت با بیان این که در حال حاضر پذیرش دانشجو در دانشگاه های خودگردان تنها از طریق کنکور صورت می گیرد، افزود: ممکن است در گذشته و در برخی موارد پذیرش در این دانشگاه ها با رانت هایی همراه بود اما خوشبختانه این موضوع در حال حاضر در پذیرش این دانشجویان وجود ندارد و تاکید وزارت بهداشت بر توانایی های علمی دانشجو است.
وی با اشاره به گزارش امسال سازمان سنجش از رتبه های داوطلبان، گفت: پایین ترین رتبه قبول شده در دانشگاه خودگردان 2 هزار و 400 بوده است و رتبه های بالاتر از آن نتوانستند در این دانشگاه ها قبول شوند. بنابر این سطح علمی دانشجویان خودگردان با روزانه تفاوت چندانی ندارد.
وزیر بهداشت همچنین، بر متناسب سازی و یکسان سازی آموزش برای دانشجویان مختلف تاکید کرد و گفت:  لازم است اساتید دانشگاه اقناع شوند و تفاوتی در تدریس خود برای این دو گروه دانشجو قائل نشوند.
تاکید وزیر بهداشت بر عدم گسترش بی رویه دانشکده‌های پزشکی
دکتر هاشمی با تاکید بر عدم گسترش بی رویه دانشکده‌های پزشکی، افزود: گسترش بی رویه دانشکده های پزشکی باعث شد تا در تربیت و آموزش گروه پزشکی با مشکلاتی روبرو شویم.
وی افزود: همچنین عدم توجه و سرمایه گذاری در بخش درمان باعث شد تا بیمارستان های آموزشی به سمت بیمارستان های درمانی بروند که خود این مسئله باعث بروز مشکلاتی در آموزش گروه های مختلف پزشکی است.
وزیر بهداشت با اشاره به وجود 12 بیمارستان آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و 17 بیمارستان آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: با توجه به کمبود بیمارستان و تخت بیمارستانی در شهر تهران، بیمارستان هایی که باید در حوزه آموزش فعال باشند برای درمان بیماران استفاده می شوند.
دکتر هاشمی در ادامه، یکی از معضلات حوزه آموزش در دانشگاه ها را دخالت برخی از مجموعه های غیر مرتبط دانست و گفت: متاسفانه  اداره دانشگاه ها صرفا با دانشگاهیان نبوده و دخالت در امر آموزش موجب بروز مشکلات در این حوزه می شود.
تصویب سند آمایش سرزمینی یک از مهمترین تصمیمات آموزشی بود
وزیر بهداشت همچنین، یکی از مهمترین تصمیمات در حوزه آموزش را تصویب سند آمایش سرزمینی بیان کرد و گفت: این سند باعث می شود تا دانشگاه های علوم پزشکی براساس نیاز های خود و منطقه دانشجو بپذیرند.
وی افزود: همان گونه که از ابتدای مسئولیت خود تا به حال بر تقویت کیفیت آموزش و نه گسترش بی رویه مراکز آموزشی تاکید داشته و دارم، براساس این سند نیز اجازه نخواهیم داد حتی یک دانشکده پزشکی بدون در نظر گرفتن زیر ساخت ها در کشور ایجاد شود.
به گفته دکتر هاشمی، وجود دانشکده های پزشکی در مناطقی که حتی بیمارستان ندارند به خاطر فشارهای سیاسی در سالیان گذشته بوده است.
لزوم توجه جدی مسئولان به مشکلات جوانان و دانشجویان
دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود، به عدم سطحی نگری به مسائل جوانان تاکید کرد و گفت: به منظور اصلاح مسائل فرهنگی حتی می توان اداره خوابگاه های دانشجویی را به دست خود دانشجویان سپرد تا که خود دانشجویان برای اداره خوابگاه تصمیم بگیرند.
وی ضمن مثبت ارزیابی کردن تشکیل شورای صنفی دانشجویی گفت: لازم است در این نوع امور به دانشجو اعتماد شود و کارها را به عهده دانشجو بسپاریم. چرا که دانشجویان تاثیرگذار زیادی هستند که می توانند دانشجویان دیگر را در هر زمینه ای متقاعد کنند.
وزیر بهداشت همچنین، با بیان این که در حال حاضر دیگر علم به مفروضات متکی نیست، گفت: ضروری است تا  دانشجویان ضمن آموختن مهارت و حرفه، همواره اخلاق حرفه ای را مدنظر داشته باشند.
التزام دانشگاه به رعایت استانداردهای کیفی و کمی آموزش برای همه دانشجویان
بنابر این گزارش، دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ابتدای نشست ضمن تقدیر از توجه ویژه وزیر بهداشت به دانشجویان، رهنمودها و تاکیدات ایشان؛ پیگیری و مشارکت دانشجویان را موجب شتاب و اثربخشی بیشتر اقدامات مسؤولان ذیربط توصیف کرد و از تدابیر و تلاش های دست اندرکاران در سه ماه گذشته تقدیر کرد.
دکتر پیوندی با اشاره به اعتراض دانشجویان پزشکی نسبت به روند ادغام پردیس خودگردان در دیدار با وزیر بهداشت در پنجم اردیبهشت ماه سال جاری، از تشکیل کمیته ویژه آموزشی با مسؤولیت معاون آموزشی دانشگاه و کمیته ویژه صنفی با مسؤولیت معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه برای بررسی مشکلات و راهکارهای رفع نگرانی ها دانشجویان تحت نظر هیات رییسه دانشگاه خبر داد و موفقیت در ریشه یابی مشکلات، یافتن راه حل ها و سرعت در اجرا را نتیجه کار گروهی، منسجم و فشرده کمیته های یاد شده و مشارکت ارزنده دانشجویان دانست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به سابقه چند ساله راه اندازی دانشگاه خودگردان و پذیرش دانشجویان شهریه‏پرداز در این قالب، مشکلات مزمن و متعدد ناشی از این اقدام را یادآور شد و سیاست‌های وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید مبنی بر ادغام پردیس های خودگردان و روزانه، یکسان سازی آزمون‌ها، کاهش ظرفیت دانشجویان شهریه پرداز و اعمال حد نصاب رتبه کنکور برای داوطلبان شهریه پرداز را در راستای کاهش مشکلات و شبهات به ویژه در خصوص رعایت عدالت، تضمین کیفیت آموزش دانشجویان شهریه پرداز و حصول اطمینان از دانش و مهارت ایشان به عنوان صاحبان آینده حرفه‌های پزشکی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص برشمرد.
دکتر پیوندی با اشاره به محدودیت امکانات دانشکده پزشکی و نگرانی دانشجویان روزانه از تاثیر ادغام در کیفیت آموزش ایشان، رویکرد دانشگاه را رعایت اولویت دانشجویان روزانه در عین التزام دانشگاه به رعایت استاندارد کیفی و کمی آموزش برای همه دانشجویان پزشکی اعم از دانشجویان شهریه‏پرداز اعلام کرد و بر اهتمام مسؤولان دانشکده پزشکی به بسیج تمام امکانات برای رفع کاستی‏‌ها تاکید کرد.
وی در خصوص شائبه‌های موجود در خصوص نحوه مصرف شهریه پرداختی دانشجویان خودگردان تصریح کرد که این بودجه صرفا جهت تامین هزینه‌های متنوع آموزشی همان دانشجویان استفاده می‏شود.
دکتر پیوندی رفع دغدغه‌های فرهنگی مطرح شده از سوی دانشجویان روزانه را نیازمند تعامل و همکاری متقابل دو گروه دانست و از تشکیل کمیته تدوین پوشش حرفه ای در دانشگاه خبر داد.
دکتر پیوندی ابراز امیدواری کرد در نتیجه سیاست‌های وزارت بهداشت و برنامه ریزی‌های صورت گرفته دانشگاه در مسیر بین المللی شدن حقیقی گام های مؤثری بردارد.
دکتر پیوندی با اشاره به پیشینه طرح ریفرم که بر اساس راهبردهای پذیرفته شده جهانی برای اصلاحات محتوای آموزش پزشکی عمومی متناسب با نیاز های آموزشی از 10 سال قبل توسط دانشگاه پیشنهاد و با تصویب وزارت بهداشت در این دانشگاه به مرحله اجرا درآمده است از تشکیل کمیته راهبردی اصلاحات برای ارزیابی نحوه اجرا و میزان تحقق اهداف طرح و رفع مشکلات اجرایی خبر داد.
دکتر پیوندی همچنین، ضمن تقدیر از حمایت‏ها و مساعدت‏های وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد با تلاش مدیران و کارکنان دانشگاه و زمینه‏سازی برای ارتباط نظام‏مند مدیران و سیاستگذاران با دانشجویان و مشارکت فعال ایشان در برنامه‏ریزی ها، در آینده نزدیک با ارتقای کیفی و کمی خدمات آموزشی و رفاهی، رضایتمندی دانشجویان افزایش یابد.
ضرورت یکپارچه سازی سیستم آموزشی در دانشگاه‌ها/ استفاده از منابع موجود به صورت مشترک در آموزش یکپارچه
براساس این گزارش، در ادامه این نشست دکتر معصومه جرجانی رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به لزوم توجه ویژه به مسائل و دغدغه های دانشجویان اظهار داشت: همه بر این باورند که نیروی انسانی متخصص، ثروت ملی برای هر کشور است و پاسداشت این ثروت یکی از وظایف اصلی ماست.
وی ضمن ارائه گزارشی در خصوص ظرفیت آموزشی، تعداد اعضای هیات علمی پایه و بالینی، ظرفیت کلاس ها و تالارها برای استفاده در حوزه آموزش، تعداد بیمارستانهای آموزشی، برنامه اصلاحات در آموزش پزشکی و چگونگی اجرای آن، بر یکپارچه سازی سیستم آموزشی که جزء سیاستهای کلان وزارت بهداشت است و لزوم اجرای آن در دانشگاه ها تاکید کرد.
دکتر جرجانی افزود: برای اجرای آموزش یکپارچه باید از منابع موجود به صورت مشترک استفاده کرد و با توجه به سیاست دانشکده، تراکم و ظرفیت دانشجویان و نیز ویژگی‏های برنامه ریفرم این کار به صورت تدریجی و با برنامه ریزی های ویژه انجام می ‏شود.
وی افزایش تعداد کلاسها از 6 به 14 کلاس در skill lab دانشکده، افزایش اساتید آموزشی سمیولوژی برای هر درس از یک به سه استاد، افزایش بیمارستانهای آموزشی از دو به سه بیمارستان، افزایش بخش های آموزشی در مراکز تابعه، برنامه ریزی و بسترسازی برای آموزش مجازی در مباحث تئوری، جابجایی ساعت فرهنگی و استفاده از آن برای کلاسهای آموزشی تخصصی، برگزاری کلاسهای معارف به صورت مشترک با سایر دانشکده ها با هدف افزایش فرصت کلاس های اختصاصی و نیز افزایش تجهیزات و امکانات آموزشی در کلاسها را از اقدامات انجام شده و درحال انجام دانشکده عنوان کرد.
رییس دانشکده پزشکی همچنین یکسان سازی آزمون ها برای دو گروه روزانه و پردیس خودگردان، سهمیه بندی اینترنت در دانشکده برای گروه‏ها و افزایش ایستگاه های کاربری در مرکز انفورماتیک و کتابخانه، حمایت از مشارکت و مساعدت دانشجویان در تقسیم بندی بخش های بالینی با توجه به تعداد بیمارستانها و تعداد بخش ها در مقطع آموزش پزشکی، بازسازی فضای کتابخانه و گسترش آن، انتقال همایش های داخلی و خارجی به خارج از محیط آموزشی دانشکده ، گسترش ظرفیت سلف سرویس دانشجویان از 300 به 700 نفر، ساخت بوفه در فضای بلااستفاده پشت بام دانشکده پزشکی و تشکیل کمیته های کارشناسی برای رسیدگی به دغدغه های فرهنگی دانشجویان را از موارد انجام شده در دانشکده عنوان کرد.
دکتر جرجانی همچنین، برگزاری انتخابات شورای صنفی با حضور نمایندگان دانشجویان و تشکیل جلسات دوره ای به منظور افزایش مشارکت دانشجویان در برنامه های آتی دانشکده را از اقدامات مطلوب برای سامان دادن به مشکلات دانشجویی عنوان کرد.
در ادامه این نشست نمایندگان دانشجویان روزانه و خودگردان ضمن تقدیر از اهتمام وزیر بهداشت و تلاش مسوولان دانشگاه و ابراز رضایت از اقدامات صورت گرفته، به بیان دیدگاه های خود در موضوعات مختلف از جمله ضرورت رفع نواقص در نحوه اجرای طرح ریفرم، لزوم کنترل استعمال دخانیات در خوابگاه ها آن، اولویت‏بندی استفاده از سانترهای آموزشی به خصوص در دوره انترنی برای افزایش کیفیت آموزش، پایش و نظارت مداوم برای افزایش مهارتها در دوره انترنی، لزوم بازنگری و ارتقای وضعیت پاویون ها در مراکز ، تفاوت سطح آموزشی و فرهنگی دانشجویان روزانه و خودگردان و لزوم یکسان سازی کیفیت آموزش دو گروه، مشکلات تغذیه و حقوق اینترنی دانشجویان پردیس خودگردان و الزام ایشان به گذراندن طرح پزشکی عمومی پرداختند.
منبع:باشگاه خبرنگاران

shop giày nữthời trang f5Responsive WordPress Themenha cap 4 nong thongiay cao gotgiay nu 2015mau biet thu deptoc dephouse beautifulgiay the thao nugiay luoi nutạp chí phụ nữhardware resourcesshop giày lườithời trang nam hàn quốcgiày hàn quốcgiày nam 2015shop giày onlineáo sơ mi hàn quốcf5 fashionshop thời trang nam nữdiễn đàn người tiêu dùngdiễn đàn thời trang