preloader
۰۲۱-۲۲۶۹۱۰۱۰ مرکز مشاوره پرواز / پشتیبانی فروشگاه اینترنتی: ۰۹۱۲۸۵۰۱۰۴۲
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با نزدیک شدن به زمان کنکور، کارشناسان این حوزه چند نکته مهم و کلیدی را به دانش آموزان توصیه می‌کنند تا کنکوری‌ها برای موفقیت بهتر بدانند چگونه مطالعه کنند که در ادامه خواهید خواند.
یک کارشناس تغذیه گفت: شیرینی‌ها زود هضم و جذب هستند و در ضمن باعث افت قند خون در هنگام آزمون می‌شود، بنابراین در مصرف آن جدا خودداری کنید.
بزرگمهر در خصوص مصرف چه غذاهایی تاکید کرد:از کربوهیدرات‌ها بدلیل دیر هضم و جذب بودن استفاده کنید تا در هنگام آزمون دچار افت قند خون نشوید.
وی در ادامه افزود: چنانچه تغذیه مناسبی نداشته باشید، نمی‌توانید به خوبی از عهده آزمون برآیید.
بزرگمهر تصریح کرد: از مواد غذایی که باعث تقویت قوای ذهنی شده و در عملکرد سلول‌های عصبی آن موثر است، استفاده نماید. در ضمن ویتامین B مواد غذایی سبوس‌دار، لبنیات، جگر، گوشت (مرغ و ماهی) و موادی که دارای ویتامین C که شامل آن دسته از میوه‌هایی که دارای برگ لیز مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه سبز و مرکبات هستند استفاده شود.
وی در ادامه افزود: لیمو ترش سرشار از ویتامین C است که برای آزمونی همچنین کنکور توصیه می‌شود.
بزرگمهر تاکید کرد: دانش آموزانی که دچار استرس هستند، کم اشتها می‌شوند و نمی‌توانند درست مطالعه کرده و در آزمون با مشکل مواجه خواهند شد.
روانشناس:فشرده خوانی را کنار بگذارید
روانشناس گفت: از خلاصه نویسی استفاده کنید اما از فشرده خوانی پرهیز کنید.
میر طالبی در خصوص نکاتی را که برای آماده شدن آزمون می‌توان رعایت کرد، می‌گوید: در ساعات معینی درس بخوانید، ما بین مطالعه دروس برای خود 10 دقیقه وقت استراحت قرار دهید.
وی ادامه داد: سعی کنید مطالب مطالعه مرتبط و پشت هم نباشد برای مثال وقتی ادبیات می‌خوانید درس مشابه آن عربی نخوانید،بعد از آن ریاضی یا فیزیک مطالعه کنید تا تداخل موضوعی پیدا نکند.
میر طالبی افزود: در فرصت‌های پیش آمده مانند پیاده روی و یا در اتوبوس خلاصه مطالب را مرور کنید و قبل از امتحان وسایل مربوط به آزمون را آماده کنید، مانند مداد یا پاک کن و یا پرگار و یا هر چیزی که برای این آزمون مورد نیاز است، اضطراب را کاهش می‌دهد.
وی ادامه داد: یکی دو روز قبل از کنکور به محل آزمون مراجعه کنید تا با محل آن آشنایی پیدا کنید چراکه در کاهش استرس و اضطراب نقش بسزایی دارد، اگرچه دانشگاه‌ها مجوز عبور نمی‌دهند اما همین که با مسیر و محل آن آشنا شوید تاثیر گذار است.
میر طالبی در خصوص چگونگی خواندن دروس می‌گوید: بعد از استراحت دروس ریاضی، فیزیک و شیمی بدلیل استفاده زیاد از حافظه و قبل از استراحت درس‌هایی مانند انگلیسی، ادبیات توصیه می‌شود.
وی در خصوص موارد توصیه شده در هنگام آزمون می‌گوید:در هنگام آزمون سعی کنید قبل از شروع آزمون به مکان مورد نظر برسید که تاثیر بسزایی در کاهش اضطراب دارد و دعا و نیایش کنید چراکه اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد، چند نفس عمیق بکشید مطالبی که جهت راهنمایی آزمون وجود دارد بدقت مطالعه کنید.
وی ادامه داد: سعی کنید سوالات را یکجا نگاه نکنید و وقت زیادی را صرف سوال‌هایی که نمی‌دانید نکنید چراکه ممکن است وقت را از دست بدهید و این امکان وجود دارد که سوالات پایانی آسانتر باشد.
وی افزود: در هنگام امتحان آب و چیزهایی که قند خون را بالا می‌برد استفاده کنید و در دادن برگه عجله نکنید.
وی افزود: زیاد خم نشوید و چند بار بدنتان حالت نرمش دهید و در خانواده مثبت اندیش باشید که اضطراب را پایین و اعتماد به نفس را بالا می‌برد.
مشاور تحصیلی:ساعت استفاده از موبایل و رسانه‌ها را مشخص کنید
مشاور تحصیلی گفت: ساعت خاصی در روز را به استفاده از وسایل ارتباط جمعی و موبایل اختصاص دهید.
محسن حسینی ارسنجانی درخصوص استفاده از وسایل ارتباط جمعی می‌گوید: ساعت‌هایی را اختصاص دهید که خانواده در  جریان باشد برای مثال 9 الی 10 شب و در غیر از آن از موبایل استفاده نکنید چراکه می‌تواند مخرب باشد.
وی افزود: برنامه‌ریزی مدرن و جامع و مخصوصا عملیاتی را دانش آموزان به صورت شخصی تهیه کند و در راستای آن فعالیت‌ کنند چنین برنامه‌ای براساس اطلاعات فردی و نیازهایی که دانش آموزان دارند، است.
وی ادامه داد: روش مطالعه گوناگونی را برای هر درس معین کنید و نقشه‌ای برای مسیر آن از ابتدا تا انتها طرح ریزی و پیاده کنید و از روش‌های مطالعاتی نوعی الگو بدست آورید که بتواند اجرایی شود و در صورت اجرا و رعایت الگو برای دانش آموز نتیجه بخش خواهد بود.
ارسنجانی افزود: دانش آموز باید بداند که در هنگام آزمون برنامه به صورتی باشد که به معدل آنان لطمه نزند زیرا سوابق و بارم بندی در رتبه بندی استانی و کشوری موثر است و دانش آموز باید تصویر سازی ذهنی و تکرار داشته باشد و با کتاب درسی ارتباط برقرار کرد و نمونه سوالات را تهیه و مطالعه کنند که راههای متفاوتی برای بدست آوردن نمونه سوالات وجود دارد و می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: دقت و تمرکز را سر لوحه کار خود قرار دهند و تمرکز لازم را از ابتدای مطالب ارائه شده به دانش آموز در دوران دبیرستان داشته باشد.
وی تاکید کرد: ما از دانش آموزان انتظار داریم چهل و چهار ساعت در طول هفته مطالعه داشته باشند و حافظه خود را از لحاظ کمی و کیفی طبقه بندی کنند. در مطالعه کیفی براساس اطلاعات پایه‌ای که دارند به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که کامل باشد.
وی افزود: درس‌هایی را که تکرار نداشته‌اند به فراموشی سپرده‌اند را بیشتر بخوانند و از روش‌ نوین مثل تقطیع کلمه و جمله و خلاصه سازی و در پاره‌ای از موارد از دانش آموز باید نقشه مفهومی را طی تمرکز از یک جا شروع کند و آن را ختم کند و کامل پیاده کند.
وی تصریح کرد: دانش آموزانی که در طول سال در خدمت مدرسه بودند معمولا اطلاعات پایه‌ای دارند و می‌تواند به خوبی مدیریت زمان کنند این امر استرس را نیز از بین می‌برد.
وی در خصوص خواب کافی هنگام آزمون می‌گوید:خواب به موقع و مفید برای حافظه موثر است که در ایران از یازده شب تا پنج صبح و  در طول روز نیم ساعت است، استفاده کنید و بعد از هر استراحت زمان مناسب برای دروس است که نیاز به تفکر بیشتر دارد مثل ریاضی، زیست و شیمی بهتر است دروسی که نیاز به حافظه دارد مثل ادبیات که اینها را می‌توان در آخر شب بخوانید.
وی ادامه داد: از غذاهایی که در منزل طبخ می‌شود، مصرف کنید زیرا فست فودها باعث خستگی می‌شوند.
وی افزود: در مکان‌هایی که مطالعه می‌کنید نخوابید موبایل و خوراکی‌ها را در مقابل خود قرار ندهید.
در پایان خاطر نشان کرد: کسی که تلاش کرده است نتیجه‌ی آن را می‌بیند، پس نگرانی به خود راه ندهد و از راهنمایی کسانیکه خبره این کار هستند استفاده کنند تا موفق‌تر شوند.
منبع:باشگاه خبرنگاران

shop giày nữthời trang f5Responsive WordPress Themenha cap 4 nong thongiay cao gotgiay nu 2015mau biet thu deptoc dephouse beautifulgiay the thao nugiay luoi nutạp chí phụ nữhardware resourcesshop giày lườithời trang nam hàn quốcgiày hàn quốcgiày nam 2015shop giày onlineáo sơ mi hàn quốcf5 fashionshop thời trang nam nữdiễn đàn người tiêu dùngdiễn đàn thời trang