فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس و به نقل از وبگاه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم‌زاده مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درخصوص مراسم معنوی اعتکاف در دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: سنت حسنه اعتکاف که سنت پیامبر و ائمه علیهم‌السلام و شیوه بزرگان مکتب است، فرصت مناسبی برای جوانان دانشجو و اساتید محترم است تا توشه معنوی با مناجات رب‌الارباب و تفکر اخذ کرده و مسیر علم و دانش را بهتر و پربارتر طی کنند.

وی افزود: طبق سنوات گذشته در ایام البیض (13 ـ 15 رجب) برابر با 12  الی 14 اردیبهشت ماه قریب به 200 مسجد در مساجد دانشگاه‌های کشور میزبان معتکفین خواهند بود.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده در خصوص اعتکاف اساتید نیز گفت: همزمان با اعتکاف دانشجویان، مراسم معنوی اعتکاف اساتید نیز در دانشگاه تربیت مدرس تهران به همت دفتر نهاد نمایندگی رهبری در این دانشگاه طبق سنوات گذشته برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: بسته فرهنگی اعتکاف شامل میز کتاب به همراه 20 هزار جلد کتاب جهت برگزاری مسابقه کتابخوانی در اختیار مساجد مجری در دانشگاه‌های سراسر کشور قرار خواهد گرفت که با همکاری ستاد جشنواره روشنا، معتکفین می‌تو‌انند قبل از اعتکاف در مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت کتاب « شکوه امر خدا، تألیف استاد پناهیان» شرکت کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال میزبان 50 هزار دانشجو و اساتید در مراسم معنوی اعتکاف دانشگاهیان باشیم.

وی همچنین افزود: سایت مرکزی اعتکاف دانشگاهیان به آدرس www.etekaf.nahad.ir با هدف اطلاع رسانی دقیق‌تر و پشتیبانی محتوایی بیشتر از مجریان طرح فعال شده است.

لازم به ذکر است اکنون ثبت‌نام  از دانشجویان برای حضور در این مراسم معنوی در 176 مسجد دانشگاهی در حال انجام است و دانشجویان می‌توانند جهت ثبت‌نام به دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه خود مراجعه کنند. همچنین اساتید نیز می‌توانند جهت ثبت‌نام از طریق دفتر نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه تربیت مدرس اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری فارس