فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

رئیس دانشگاه زنجان، توسعه در همه حوزه‌ها را در گرو حمایت از کیفیت دانست و گفت: دانشجویان باید بکوشند با به‌کارگیری توانایی خود در عرصه پاسخ‌گویی به نیازهای مردم و جامعه، در این حوزه فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، خلیل جمشیدی در مراسم تجلیل از اساتید نمونه و برگزیده و گروه‌های آموزشی برتر دانشگاه زنجان اظهار کرد: دانشگاه نقش محوری در رشد جامعه دارد، این در حالی است که کیفی‌سازی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در امور دانشگاهی بدان توجه شده است البته در این حوزه نیاز به اصلاحاتی هست که با توجه به عواملی از جمله بازنگری در رشته‌های دانشگاه، حذف برخی رشته‌ها و ایجاد رشته‌های میان‌رشته‌ای و تدوین و اجرای برنامه دقیق پذیرش دانشجوی خارجی می‌توان اشاره کرد.

وی افزود: امروز در حوزه آموزش عالی نیز شاهد مشکلاتی هستیم که به عواملی از جمله تمایل مردم به کار دولتی، اعطای مجوز تاسیس دانشگاه به شخصیت‌های سیاسی، فشار سیاست‌مداران برای کسب محبوبیت در بین مردم با ورود به حوزه آموزش عالی و عدم ارتباط بین دانشگاه و صنعت اشاره کرد.

جمشیدی در ادامه تصریح کرد: امروز باید در امر کیفی‌سازی تمام توان خود را به کار گیریم که در این عرصه توجه به کار آموزش و تحقیقات و ورود نیروی جوان مستعد با فعالیت در گروه‌های آموزشی با تمام توان در مقابل افراد سودجود در حوزه علمی و فرهنگی ایستادگی کنند.

وی یادآور شد: توجه به مقوله کارآفرینی و ایجاد رشته‌های مورد نیاز و تجاری‌سازی در مقوله علمی و صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد تا از خروجی علمی خوبی برخوردار باشیم.

معاون آموزشی دانشگاه زنجان نیز در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه در مورد انتخاب اساتید برتر، اظهار کرد: این انتخاب با رأی خود دانشجویان صورت گرفته است.

سیامک خادمی افزود: از هر دانشکده یک استاد به عنوان استاد برتر و یک گروه به عنوان گروه برتر انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم گروه مهندسی برق از دانشکده مهندسی و سیدهادی حسینی از گروه برق به عنوان گروه و استاد برتر، گروه شیمی و سیدسعید دراجی از به عنوان گروه و استاد برتر دانشکده علوم انسانی، گروه جغرافیا به عنوان گروه برتر و دکتر محسن جاهد استاد گروه فلسفه به عنوان استاد برتر و در نهایت از دانشکده کشاورزی گروه زراعت و اصلاح نباتات و دکتر جلال صبا از همین گروه به عنوان گروه و استاد برتر انتخاب شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا