فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

زبان و ادبیات عرب

کد(1104)

 

مقدمه

داوطلبان ورود به رشته زبان و ادبيات عرب براي موفقيت و ادامه تحصيل در اين رشته علاوه بر علاقمندي نسبت به زبان عربي و درك و فهم مفاهيم قرآن و حديث بايد در زمينه درسهاي عربي و ادبيات فارسي از پايه قوي برخوردار بوده و رغبت به فراگيري مضامين درسهاي تخصصي مربوط به اين رشته را داشته باشند.داوطلب ورود به رشته زبان و ادبيات عرب بايد با حوصله و پشتكار و دقت‌نظر كافي در متون عربي و صرف وقت زياد براي مطالعه عميق در دروسهاي اصلي و تخصصي و پايه باشد.

معرفی گرایش ها

اين رشته گرايش‌ خاصي در دوره كارشناسي ارشد و دكترا نداردو  فقط همان رشته زبان و ادبيات عربي در دوره تحصيلات تكميلي ادامه پيدا مي‌كند. ولي هر دانشجو مي‌تواند با توجه به علاقه و تواناييهاي خود در يك زمينه تخصصي ادبيات عربي مهارت بيشتري بدست آورد.

زمینه های اشتغال

فارغ‌التحصيلان اين رشته در مراكز متعدد و متنوعي مي‌توانند به كار مشغول شوند از قبيل آموزش و پرورش به عنوان معلم عربي وزارت‌خانه‌ها و سفارت‌خانه‌هاي كشورهاي عربي به عنوان مترجم و رايزن فرهنگي و در سازمان حج و زيارت دانشگاهها و روزنامه‌ و مجلات و در مراكز آموزشي و فرهنگي به عنوان محقق و پژوهشگر و مدرس و نیز  باتوجه به اينكه فارغ‌التحصيلان دوره‌هاي كارشناسي ارشد و دكترا از توانايي بيشتري نسبت به فارغ‌التحصيلان دوره كارشناسي برخوردارند و با توجه به مطالعات بيشتر مي‌توانند در زمينه‌هاي تخصصي‌تري فعاليت نمايند. لذا در موسسه‌هاي محلهاي جذب دانشجويان كارشناسي و نيز در سازمان‌هاي مختلف مسئوليت‌هاي بالاتر و مهمتر علمي و پژوهشي را مي‌توانند عهده‌دار شوند براي مثال مي‌توانند در دانشگاهها به عنوان اعضاي هيات علمي پذيرفته شوند و كارهاي اجرايي را برعهده گيرند. همچنين در مراكز تحقيقاتي و انتشاراتي به عنوان محقق و مترجم همچنين در وزارت ارشاد و امور خارجه به عنوان رايزن فرهنگي سفارتخانه‌هاي جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي عربي مشغول به كار شوند.