فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

استاد پیشکسوت و رییس اسبق دانشگاه تبریز گفت: فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها باید مهارت لازم را در کنار مدرک تحصیلی کسب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی،حسین سیفلو، در آیین تجلیل از اساتید و کارشناسان نمونه دانشگاه تبریز با تاکید برای تلاش بر پیشرفت و توسعه وضعیت دانشگاه ها و برنامه ریزی منسجم، منظم و هدفدار گفت: باید برای جلوگیری از مدرک گرایی تلاش نماییم و فارغ التحصیلان دانشگاه ها مهارت لازم را در کنار مدرک تحصیلی کسب نمایند.

سیفلو، در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر کشور و ملتی قدرتمندتر است که دانشگاه‌های قوی داشته باشد، تصریح کرد: اقتدار کشورها به داشتن ارتش مجهز و ثروت نیست، بلکه به خاطر تولید علم بر اساس نیازهای جامعه است که در این خصوص دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نقش کلیدی برعهده دارند.

به گفته وی، همه دانشگاهیان ایران نیز باید به ظرفیت و قدرت خویش ایمان داشته باشند و برای توسعه همه جانبه کشور در عرصه های مختلف تلاش کنند.

در ادامه مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های آذربایجان‌شرقی گفت: در شرایط امروز جامعه که دشمنان با تهدیدهای مختلف در صدد تضعیف کشورمان در عرصه های مختلف هستند، ما نیازمند توسعه اندیشه و افکار شهید مطهری هستیم.

حجت‌الاسلام علی خدیوی، در این مراسم با اشاره به جایگاه و ارزش آثار و اندیشه های شهید مطهری، در زمینه های مختلف از جمله تعلیم و تربیت گفت: کشور ایران بزرگان زیادی را تقدیم انقلاب کرده و معلم شهید مرتضی مطهری از شخصیت های نادری است که سبک زندگی ایشان می تواند به عنوان الگوی امروز جامعه ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما در همه برهه‌ها به اندیشه و افکار بزرگانی همچون شهید مطهری نیاز مبرم داریم، افزود: رشد عقلانیت و خلاقیت و آینده نگری از دیگر ویژگی‌های مهم معنوی و شخصیتی این شهید بزرگوار است.

وی، با بیان اینکه امروز جامعه ما نیازمند اندیشه و توسعه افکار شهید مطهری است، تصریح کرد: دانشگاه‌ها و به ویژه اساتید نقش تعیین کننده ای در ترویج و رشد آثار و اندیشه های شهید مطهری برعهده دارند.

بر پایه همین گزارش؛ در ادامه این مراسم با اهدای لوح تقدیری از 28 استاد نمونه و 6 کارشناس نمونه دانشگاه تبریز تجلیل شد.

منبع:خبرگزاری ایسنا