فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

طرح جامع پایش سلامت روان کلیه دانشجویان علوم پزشکی امسال در همه مقاطع تحصیلی برای شناسایی دانشجویان در معرض آسیب اجرا خواهد شد و سپس مداخلات درمانی و آموزش‌های لازم به منظور تامین سلامت روان به آنها ارائه خواهد شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، مریم کریمی رئیس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت، با اعلام این خبر به ارائه توضیحاتی درباره اهمیت آموزش خودمراقبتی به‌خصوص به دانشجویان پرداخت.

کریمی با اشاره به اینکه هفته سلامت امسال با عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی برای ارتقای عادلانه سلامت» و شعار «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره» نامگذاری شده است، گفت: در این هفته بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهادهای حاکمیتی و اجرایی تاکید می­‌شود. یکی از روزهای هفته با عنوان سلامت، آموزش همگانی و خودمراقبتینامگذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، وی با تاکید بر اینکه خودمراقبتی،گام اول سلامت و هسته اصلی تندرستی و رفاه ما است، اظهار داشت: همین اصل است که ما یاد می‌گیریم خودمان از خودمان مراقبت کنیم. در حقیقت خود مراقبتی عملی است که در آن هر فردی از دانش، مهارت و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می‌کند تا به طور مستقل از سلامت خود مراقبت کند. خود مراقبتی فعالیتی است که فرد برای تامین حفظ و ارتقاء سلامت خود انجام می‌دهد ولی گاهی این مراقبت به فرزندان خانواده دوستان همسایگان هم محلی‌ها و همشهریان آنها نیز گسترش می‌یابد و می‌تواند در ابعاد جسمانی، روانی- عاطفی، اجتماعی و معنوی انجام گیرد.

رئیس اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت در پایان با اشاره به این نکته که اولین گام برای برنامه ریزی خود مراقبتی، خود آگاهی است، افزود: با توجه به همین اصل، ادارات مشاوره دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هر ساله کلیه دانشجویان ورودی جدید را تحت پوشش کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی قرار می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا