فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

اصلاحیه قانون سنجش مجدد به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد

نمایندگان مجلس با توجه به وجود برخی ابهامات درطرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها، این طرح را برای دومین بارجهت اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع دادند.

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به علت برخی ابهامات در بندهای ماده واحده، این طرح را با ۱۲۴موافق، ۴۳ مخالف، ۵ ممتنع، از مجموع ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه برای دومین بار جهت اصلاح بیشتر به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ارجاع دادند.
در نشست علنی امروز مجلس و در جریان بررسی بندهای ماده واحده طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، برخی از نمایندگان به تبصره ۷ ماده واحده این طرح که در رابطه با تأثیر سوابق تحصیلی تنها برای سال ۱۳۹۵ بود ایراد گرفتند.
براساس تبصره ۷ ماده واحده طرح مذکور که از سوی نمایندگان مورد ایراد و ابهام قرار گرفته، تأثیر سوابق تحصیلی قرار بود فعلاً برای سال ۱۳۹۵ به صورت مثبت باشد.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوعات و ایرادات مطروحه گفت: در این رابطه نمی توان تنها تأثیر سوابق تحصیلی را برای یک سال ملاک موضوع پذیرش قرار داد از این رو باید این ابهامات بار دیگر به کمیسیون آموزش ارجاع داده شده تا مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد.

(۲۱ اردیبهشت ۹۵) به احتمال زیاد تأثیر برای امسال و چند سال آینده مثبت خواهد شد!
از خبرهای  رسیده این گونه نتیجه‌گیری کرده ایم که امروز  طرح کمیسیون آموزش مبنی بر تأثیر مثبت معدل آن هم فقط در سال ۹۵ در مجلس مطرح شد ولی از آنجا که فقط برای یک سال بودنش عادلانه تشخیص داده نشد به کمیسیون آموزش ارجاع شده تا احتمالاً بدین نحو اصلاح شود که تا زمانی‌که آموزش و پرورش نتواند آزمون های نهایی هر سه سال را برگزار کند (سال های ۹۵، ۹۶ و شاید بیشتر) تأثیر سوابق تتحصیلی به صورت مثبت اِعمال شود و هر زمان که بتواند برگزار کند تأثیر به صورت قطعی اِعمال شود.