فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز با تشریح برنامه‌های این دانشگاه در هفته خوابگاه‌ها، گفت: بطورکلی فضای با نشاط و برنامه​های فرهنگی در خوابگاه​ها می​تواند از آسیب​های روحی دانشجویان کم کند.

ساسان موگهی در گفت​وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: خوابگاه محل اسکان دانشجویان است و به همین دلیل باید خدمات در آن به گونه‌ای ارایه شود که دانشجو احساس امنیت و آرامش کند. دانشجویان باید در خوابگاه حمایت روحی و روانی داشته باشند. قطعا اگر محیط خوابگاه مستعد نباشد در وضعیت تحصیلی و روحی آن​ها تأثیرگذار خواهد بود.

وی به اهمیت نقش خوابگاه در رشد فکری و فرهنگی اشاره و بیان کرد: خوابگاه فرصت مغتنمی برای پیشبرد اهداف فرهنگی است که باید به گونه صحیح از این ظرفیت استفاده کرد. به همین جهت محیط خوابگاه برای ما بسیار حائز اهمیت است و برای ایجاد فضای آرامش و رفاه نسبی در خوابگاه باید نهایت تلاش را کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز بیان کرد: وزارت بهداشت در نظر دارد که خوابگاه​های دانشجویی به هتل​های سه ستاره ارتقاء پیدا کنند. البته در این بین کمبود اعتبارات و عقب​ماندگی خوزستان به هر دلیلی، شرایط کاری را سخت کرده که نیازمند تلاش بیشتر است.

موگهی اظهارکرد: جمعیت قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز، دانشجویان خوابگاهی هستند. یکی از مشکلات خوابگاه​ها تراکم جمعیت بوده که سعی شده با افتتاح مراکز جدید از این تراکم کاسته شود.

وی به برنامه​های دانشگاه در هفته خوابگاه​ها اشاره کرد و افزود: در هفته خوابگاهها،در دانشگاه جندی شاپور برنامه​های مشاوره برای دانشجویان خوابگاهی، برپایی کارگاه اثرات مواد محرک بر روان​، حضور مشاوران در خوابگاه و هم‌نشینی اتاق به اتاق با دانشجویان از برنامه​های دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز در بخش مشاوره برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: اجرای طرح نظرسنجی تغذیه دانشجویی، برگزاری مسابقات ورزشی مختلف برای دانشجویان دختر و پسر و همچنین مسابقات فرهنگی شامل مقاله​نویسی با موضوع سوژه زندگی خوابگاهی، خاطره​نویسی با موضوع زندگی خوابگاهی و طرح خوابگاه نمونه و اتاق برتر فرهنگی از دیگر برنامه​های هفته خوابگاه​ها بود.

موگهی در پایان با بیان اینکه فعالان خوابگاه​ها در این هفته مورد تقدیر قرار گرفتند، گفت: در هفته خوابگاه علاوه بر بازدید مسئولان دانشگاه و دیگر مسئولان شهری و استانی، از فعالان شورای صنفی و همچنین رابطین بهداشتی و فرهنگی خوابگاه تقدیر شد. اجرای برنامه تفریحی پارک برای دانشجویان دختر و مانور امداد و نجات در خوابگاه​ها از جمله برنامه​های دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز در این هفته بود.

منبع:خبرگزاری ایسنا