فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010
آزمون مرحله نهایی بیستمین المپیاد علمی دانشجویی کشور صبح امروز با رقابت ۷۷۹ نفر در دانشگاه ترتبیت مدرس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ۷۹۹ نفر در آزمون مرحله نهایی بیستمین المپیاد علمی دانشجویی کشور شرکت دارند که از این تعداد، ۲۴۸ نفر از طریق المپیاد متمرکز که همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار شده، انتخاب شده اند و تعداد ۵۳۱ نفر از قطب های ۸ گانه دانشگاهی در ۱۷ کد رشته امتحانی انتخاب شدند.

رشته های این دوره از المپیاد شامل زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات) و طراحی صنعتی است.

دانشجویان ممتاز از ۶۳ دانشگاه دولتی، ۳ واحد دانشگاه آزاد اسلامی و ۵ واحد دانشگاه پیام نور در این مرحله شرکت دارند. آزمون از ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۵ مرداد آغاز شده است و ساعت ۱۴ روز جمعه ۱۶ مرداد پایان می پذیرد.

المپیاد بین المللی در سه رشته شیمی، ریاضی و آمار برگزار می شود و منتخبان ایرانی با دانشجویان خارجی در روزهای ۲۴ تا ۲۹ مرداد مطابق با ۱۵ تا ۲۰ آگوست در شهر همدان به رقابت می پردازند. آزمون این المپیاد به زبان انگلیسی خواهد بود و تاکنون کشورهای روسیه، گرجستان، تاتارستان، هند، عراق، صربستان، ترکمنستان، عمان، سریلانکا و الجزایر اعلام آمادگی کرده اند.

نتایج مرحله نهایی المپیاد در اواسط شهریورماه از طریق سایت مرکز المپیاد سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

منبع:خبرگزاری مهر