فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی (سه‌شنبه، ۱۵ مرداد) و در ادامه بررسی طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، مواد ۸، ۹، ۱۰ این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف شد هزینه‌های ناشی از اجرای این قانون را از اولین سال اجرای آن در بودجه سنواتی وزارتخانه‌های زیربط منظور کند.

به موجب مصوبه مجلس، آیین نامه اجرایی این قانون توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تهیه می‌شود و حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

وکلای ملت در ماده ۱۰ طرح مذکور مصوب کردند این قانون از سال تحصیلی ۱۳۹۳-۱۳۹۴ در صورت اجرایی شدن تبصره ۵ ماده ۴ این قانون لازم الاجراست.

در تبصره ۵ ماده ۴ این قانون پیش از این مصوب شده است (تاثیر سوابق تحصیلی درکنکور۹۴ ):

در سال اول اجرای این قانون تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش داوطلبانی که دارای سابقه تحصیلی می‌باشند، حداقل ۲۵ درصد می‌باشد.

وکلای ملت با ۱۵۷ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۲۵ نماینده حاضر در جلسه، ماده ۱۰ این طرح را مصوب کردند.

به گزارش فارس، طبق مصوبه مجلس در ماده ۱۰، آخرین کنکور به شیوه فعلی سال ۱۳۹۳ برگزار می‌شود و از سال ۱۳۹۴ با اجرایی شدن این قانون، به تدریج وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری موظف به حذف کنکور و افزایش تاثیر سابقه تحصیلی در پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها خواهد شد.

تاثیر سوابق تحصیلی درکنکور94

همچنین طبق این مصوبه، داوطلبانی که سال ۱۳۹۴ کنکور خواهند داد، سوابق تحصیلی سال‌های دوم و سوم دبیرستان آنان در پذیرششان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی موثر خواهد بود و سوابق تحصیلی سال اول دبیرستان این داوطلبان تاثیری در پذیرششان در دانشگاه‌ها نخواهد داشت، چرا که این داوطلبان قرار است در سال تحصیلی ۹۲-۹۳، دوم دبیرستان و در سال تحصیلی ۹۳-۹۴، پایه سوم دبیرستان را بگذرانند و سال اول دبیرستان را بر اساس نظام فعلی سپری کردند، یعنی امتحانات پایان سال آن‌ها به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس