فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییرات آزمون دکتری گفت: داوطلبان دکتری ۹۵ باید آزمون زبان، استعداد تحصیلی و دروس اصلی و پایه خود را بگذرانند و در نهایت با کارنامه به دانشگاهها معرفی می شوند. 

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه نشست خبری آزمون سراسری درباره تغییرات آزمون دکتری در سالهای اخیر گفت: کنکور دکتری برای سال تحصیلی ۹۵ – ۹۶ تغییر کرده است و به شکلی طراحی شده است که بتوان بیش از دوبار در سال آزمون برگزار کرد. اما در سال اول برنامه برای دو بار در سال طراحی شده است.

وی افزود: سازمان سنجش برای کنکور ۹۵ دکتری یک آزمون زبان، استعداد تحصیلی و دروس اصلی و پایه برگزار می کند و پس از آن به داوطلب کارنامه می دهد. داوطلب بر اساس حد نصاب های شفاف و عمومی که دانشگاه ها اعلام می کنند به آنها مراجعه می کند و به صورت موقت ثبت نام می کند و پس از تایید نهایی سازمان سنجش ثبت نام قطعی انجام می دهد.

مدل علمی برای پذیرش دکتری

خدایی یادآور شد: این مدل بر اساس مشورت با روسای دانشگاه های بزرگ و کارشناسان آموزش عالی به دست آمده و یک مدل شناخته شده و معتبر در سراسر دنیا است. به نظرم یکی از بهترین راه حل ها برای آزمون دکتری است چرا که پذیرش بر اساس میزان تقاضا صورت می گیرد و شیوه نامه نمره دهی کاملا مشخص است.

منبع:http://www.1az4.ir