فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، راحت ترین راه برای ورود به دانشگاه

با تغییر روند پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد و برداشتن آزمون ورودی برای بیش از ۹۵ درصد رشته محل ها در سراسر کشور و رشته های متنوع ، علاقه مندان زیادی متقاضی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد شدند . شیوه آموزشی در مقاطع کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه آزاد از نقاط قوتی است که باعث می شود داوطلبانی که در اندیشه ثبت نام و تحصیل در رشته مورد علاقه شان البته بدون شرکت در هیچ آزمونی هستند به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷ روی بیاورند . این دسته از داوطلبان می توانند به راحتی پس از مطالعه دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷ نسب به ثبت نام در رشته محل مورد علاقه خود اقدام نمایند .

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷

ثبت نام در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد بصورت بدون کنکور در دو مرحله و برای ورودی مهر و بهمن ماه صورت می گیرد . ثبت نام برای ورودی مهر از اوسط مرداد ماه ۹۷ ، و برای ورودی بهمن ماه از اواسط دی ماه ۹۷ آغاز خواهد شد . روند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷ به این صورت است که متقاضیان می بایست در مهلت مقرر ، لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد را ملاحظه کرده باشند و پس از انتخاب رشته محل مورد علاقه خود از دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷ به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و کارت اعتباری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷ را خریداری کنند . سپس می توانند با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری خریداری شده ، وارد مراحل ثبت نام شوند و پس از کامل کردن اطلاعات شخصی و وارد نمودن کد رشته محل مورد تقاضای خود ، ثبت نام خود را تایید نموده و رسید ثبت نام را دریافت نمایند . هر داوطلب می بایست برای قطعی کردن ثبت نام خود با در دست داشتن رسید ثبت نام اینترنتی و مدارک لازم جهت ثبت نام به واحد دانشگاهی مربروطه مراجعه نماید .

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷

برای داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷ را دارند معمولا سوالاتی در مورد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مطرح می شود که می توان به سوالاتی از قبیل مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و یا تاثیر معدل و نقل و انتقال و … مطرح است . مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷ بسته به مقطعی که متقاضی تحصیل در آن می باشید متفاوت است یعنی اگر متقاضی ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته اید به مدرک دیپلم فنی حرفه ای یا کاردانش یا دیپلم متوسطه سه ساله در یکی از شاخه های نظری ( ریاضی ، تجربی ، انسانی ) یا دیپلم کامل چهارساله نظام قدیم و ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته و ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته اید به مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و اگر متقاضی ثبت نام بدون کارشناسی ناپیوسته هستید به مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) از هر کدام از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم از جمله دانشگاه آزاد و یا پیام نور و یا غیر انتفاعی یا علمی کاربردی …. احتیاج دارید . در مورد تاثیر معدل در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد هم باید عرض کنیم که اینکه در مدرک مورد نیاز برای ثبت نام تان چه معدلی درج شده باشد اصلا اهمیتی نخواهد داشت و همه داوطلبانی که مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام در مقطع مورد نظرشان را داشته باشند ، به راحتی می توانند ثبت نام کنند . نکته قابل توجه برای متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷ آن است که این دسته از داوطلبان پس از ثبت نام نمی توانند در نقل و انتقالات دانشگاه آزاد شرکت نمایند پس توصیه می کنیم در زمان ثبت نام و انتخاب رشته به رشته محل انتخابی خود دقت کافی نمایید .

بیش از ۹۵ درصد رشته محل های دانشگاه آزاد پذیرش بدون کنکور دارند

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷

دانشگاه آزاد در ثبت نام خود لیست رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود را به دو قسمت تقسیم می کند : رشته های پزشکی و رشته های غیر پزشکی . در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۷ اکثر رشته های غیر پزشکی که رشته هایی هستند که در زیر گروه ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان قرار دارند ، ارائه می شوند و پذیرش بصورت بدون آزمون دارند مگر رشته محل های پرطرفدار در شهر های بزرگ . در رشته های پزشکی که در زیر گروه تجربی قرار دارند ، رشته هایی چون پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی ، پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، هوشبری ، علوم آزمایشگاهی ، علوم تغذیه و بهداشت فقط بصورت با آزمون بوده و قبولی نهایی در آن صرفا از طرق ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ و کسب تراز قبولی دانشگاه آزاد و قبولی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۷ ممکن است .