فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از روسای واحدهای دانشگاهی خواست رشته‌های تحصیلات تکمیلی را بر اساس نیاز هر شهر و امکانات خود گسترش دهند و تاکید کرد: در افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی، بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم، هماهنگی وجود دارد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر مجتبی علوی فاضل در نخستین نشست روسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خوزستان، توجه به پژوهش، صرفه جویی و همچنین برنامه ریزی را از جمله سیاست های کلی دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: دانش، فرهنگ و اقتصاد مبتنی بر شرکت های دانش بنیان، شعار امسال دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد تحول و نشاط در این دانشگاه انتخاب شده است.

علوی فاضل با بیان اینکه تعهد، دلسوزی و فعالیت های مستمر موجب حرکت رو به رشد دانشگاه خواهد شد، افزود: دکتر میرزاده در مدت حضور خود در دانشگاه، توانست دوباره امید را به این دانشگاه بازگرداند و با فعالیت های متعهدانه و همچنین برنامه‌های بلندمدت، زمینه پیشرفت و شکوفایی این دانشگاه را فراهم سازد.

وی با توجه به ایجاد رقابت منفی میان دانشگاه‌ها در گذشته افزود: دولت با برنامه ریزی و پیگیری در حال ساماندهی و مسنجم سازی و خروج آموزش عالی از این حالت است.

فعالیت‌های انتخاباتی با استفاده از منابع و امکانات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع است

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز در نخستین نشست روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در سال ۹۴ هر گونه فعالیت انتخاباتی از محل منابع و امکانات واحد‌های دانشگاه آزاد را ممنوع اعلام کرد.

بختیارپور با توجه به اینکه فعالیتهای قرآنی و عترت در واحدهای دانشگاهی در سال جاری افزایش می‌یابد، گفت: به منظور انسجام‌بخشی و اثربخشی فعالیت های فرهنگی و قرآنی، شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی استان خوزستان تشکیل و به صورت تخصصی به این مقوله پرداخته و براساس موقعیت و امکانات هر واحد دانشگاهی برنامه ریزهای لازم صورت می‌گیرد.

دکتر علی بختیارپور به تشریح مسایل کلی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و با توجه به برگزاری اجلاس روسا و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته افزود: برای ایجاد انضباط مالی و ساختاری در کلیه واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه ریزی صورت گرفته و بخشنامه‌های عملیاتی آنها نیز صادر شده است.

بختیار‌پور آموزش، دانشجو و پژوهش را از وظایف اساسی دانشگاه خواند و تاکید کرد: واحد‌ها درباره ارتقای هرچه بیشتر این سه مقوله برنامه ریزی داشته باشند.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی با توجه به نیاز هر استان و با هدف رفع بسیاری از معضلات جامعه را به عنوان راهبرد دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و از آمادگی دانشگاه‌های این استان در این خصوص خبر داد.

بختیارپور، پژوهش محوری و عملیاتی کردن پروژه‌های پژوهش و دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مقالات علمی که جنبه کاربردی دارند و می‌توانند مشکلات و مسایل جامعه در زمینه‌های مختلف را رفع کنند، مورد حمایت معنوی و مادی دانشگاه قرار می‌گیرند.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با توجه به وجود مرزهای مشترک استان خوزستان با کشور عراق و پتانسیل بسیار زیاد این استان در جذب دانشجویی خارجی گفت: سعی شده موانع و برخی از مشکلات در راه جذب این نوع دانشجویان با همکاری سازمان های مختلف رفع شود.

وی توجه به قومیت، فرهنگ، امکانات و نحوه آموزش دانشجویان خارجی را مورد تاکید قرار داد و گفت: واحدهای دانشگاهی که امکان جذب دانشجوی خارجی را دارند، برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

بختیارپور با توجه به اینکه فعالیتهای قرآنی و عترت در واحدهای دانشگاهی در سال جاری افزایش می‌یابند، گفت: به منظور انسجام‌بخشی و اثربخشی فعالیت های فرهنگی و قرآنی، شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی استان خوزستان تشکیل و به بصورت تخصصی به این مقوله پرداخته و براساس موقعیت و امکانات هر واحد دانشگاهی برنامه ریزهای لازم صورت می‌گیرد.

وی با توجه به اینکه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری برگزار می‌شود، گفت: روسای واحد‌ها و مراکز آموزشی در ایجاد شور و نشاط سیاسی در دانشگاه و همچنین با هدف افزایش مشارکت در انتخابات تلاش کنند.

بختیارپور تاکید کرد: هرگونه حمایت مادی و معنوی از نمایندگان فعلی و یا کاندیدا‌ها از سوی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع و در صورت مشاهده با واحدهای متخلف به شدت برخود خواهد شد.

برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید با حضور ۵۰۰ استاد دانشگاهی در ماه رمضان

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز در این نشست در سخنانی با بیان اینکه مسئولیت یک نوع فرصت برای خدمت به مردم است گفت: خدمت به دانشگاه و دانشجو، خدمت به آینده انقلاب اسلامی و همچنین خدمت به اسلام است.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام عبدالباری جوانمرد‌ زاده با توجه به فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در واحد‌ها و مراکز آموزشی در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۱۱ کارگاه معرفت افزایی ویژه استادان با هدف ارتقای اگاهی و معرفت استادان برگزار شد.

وی افزود: در سال گذشته موفق شدیم نخستین کارکاه معرفت افزایی اساتید استان خوزستان را در عتبات عالیات با کمترین هزینه انجام دهیم. طرح ضیافت اندیشه اساتید با حضور ۵۰۰ استاد دانشگاهی نیز در ماه رمضان برگزار می‌شود.

رشته‌ها و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان خوزستان ساماندهی می‌شوند

دکتر شهرام لک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز که میزبانی این نشست را برعهده داشت، با ارائه گزارشی از عملکرد کمیسیون دائمی هیات امنا و نیز آخرین مصوبات هیئت امنا استان خوزستان خواستار ارائه گزارش مستند واحد‌ها و مراکز آموزشی در زمینه تحقق مصوبات هیات امنا شد.

دبیر هیات امنا استان خوزستان همچنین درباره عملکرد شورای گسترش رشته‌ها و هیات جذب استان توضیحاتی ارائه کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا