فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: بر اساس آخرین رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه صنعتی ارومیه به عنوان یکی از 10 دانشگاه برتر صنعتی کشور شناخته شده است.

قادر رضازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بر اساس آخرین رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه صنعتی ارومیه به عنوان یکی از 10 دانشگاه برتر صنعتی کشور شناخته شده است.

وی تصریح کرد: رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌ها بر اساس معیار و اصول خاصی انجام می‌گیرد که تولید مقالات علمی از سوی دانشگاه، مهم‌ترین عامل در تعیین رتبه دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: آذربایجان غربی درصد بسیار کمی از تولید علمی کشور را به خود اختصاص داده است و دانشگاه صنعتی ارومیه، دانشگاه ارومیه و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نقش به‌سزایی در تولید علمی استان دارند.

رضازاده عنوان کرد: تمرکز سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، همسان‌سازی مقالات علمی با نیازهای بومی و تلفیق علم و صنعت سه شاخص علمی مهم و تعیین‌کننده در توسعه علمی استان ایفای نقش می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از دانش و تخصص اساتید وابسته، ایجاد مرکز رشد، همکاری با پارک علم و فناوری استان و فعالیت در بخش صنعت استان از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه سطح علمی این دانشگاه است.

رضازاده تصریح کرد: دانشجویان و نیروهای فرهیخته ایرانی که در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند به عنوان گنجینه ارزشمند برای یک کشور محسوب می‌شوند که نبود امکانات کافی جهت اشتغال، تحصیل و پژوهش علمی سبب مهاجرت آنها شده است.

منبع: خبرگزاری فارس