فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010
دومین دوره آزمون ارتقاء دانش آموختگان كارشناسی و كارشناسی ارشد رشته داروسازی به مقطع دکتری ۱۵ مردادماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، این آزمون برای دانش آموختگان رشته داروسازی که در خارج از کشور در مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد تحصیل کرده اند، برگزار خواهد شد.

مدارك مورد نیاز جهت ثبت نام در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است و افراد واجد شرایط می توانند از ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۵ مرداد تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۸ مردادماه با ورود به سایت به صورت اینترنتی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

این آزمون بر اساس آیین نامه مصوب پنجاه و یكمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشكی در ۲۵ خرداد ۹۳، صرفاً جهت دانش آموختگانی است كه قبل از ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی در خارج از كشور شروع به تحصیل کرده و مدرك كارشناسی یا كارشناسی ارشد آنها مورد ارزشیابی و تأیید وزارت بهداشت، قرار گرفته است.

از جمله شرایط شركت در آزمون برخورداری از سلامت كامل تن و روان بر اساس ضوابط شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشكی و مجاز بودن به تحصیل از نظر قوانین و مقررات جاری كشور و داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی، برابر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

همچنین داشتن مدرك كارشناسی یا كارشناسی ارشد داروسازی خارج ازكشور كه مورد ارزشیابی و تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی قرار گرفته باشد از دیگر شرایط شرکت در این آزمون است.

به فارغ التحصیلان مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد داروسازی خارج از كشور كه قبل از ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی در خارج از كشور شروع به تحصیل کرده اند، اجازه داده می شود پس از قبولی در آزمون ورودی در دوره دكتری عمومی داروسازی با پرداخت شهریه در یكی از دانشگاه های علوم پزشكی ادامه تحصیل دهند.

شرط قبولی و ادامه تحصیل در دوره دکتری كسب حدنصاب ۶۰ درصد نمره كل آزمون و پرداخت شهریه مطابق تعرفه و مقررات دانشگاه محل تحصیل است.

پذیرفته شدگان آزمون ورودی موظفند برای پذیرش و نام نویسی و انتخاب واحد، حداكثر تا دو ترم تحصیلی بعد از قبولی به یكی از دانشگاه های علوم پزشكی تابعه وزارت بهداشت، مراجعه کنند.

تعداد واحدهای درسی لازم جهت فراغت از تحصیل در دوره دكتری عمومی داروسازی، مطابق با مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشكی است و دروسی را كه دانشجو در مقاطع قبلی (كارشناسی یا كارشناسی ارشد) گذرانده با رعایت مفاد آیین نامه دوره دكتری عمومی داروسازی، توسط دانشگاه محل تحصیل تطبیق داده می شود.

كلیه پذیرفته شدگان پس از نام نویسی مشمول قوانین و مقررات آموزشی حاكم در دانشگاه های علوم پزشكی كشور هستند.

آزمون به صورت كتبی و چهارگزینه ای، به تعداد ۱۵۰ سئوال از مواد امتحانی و منابع اعلام شده، برگزار می شود.

تبصره: چنانچه دانشجو در مرحله ارزشیابی با معرفی وزارت بهداشت به واحدهای آموزشی تابعه، تعدادی از واحدهای درسی را به منظور ارزشیابی مدرك كارشناسی یا كارشناسی ارشد با نمره حداقل قابل قبول دانشگاه مربوطه گذرانده باشد، نیازی به اخذ مجدد درس مربوطه ندارد. در هر صورت نمره قبولی نباید كم تر از ۱۲ باشد.

منبع:خبرگزاری مهر