فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

وزير علوم اظهار کرد: حدود 54 درصد دانشجويان آموزش عالي را زنان تشکيل مي‌دهند.
به گزارش خبرگزاري آريا،دکتر محمد فرهادي در مراسم امضاي تفاهم نامه همکاريهاي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري و وزارت علوم که با حضور وزير علوم، معاون علمي وزير علوم و مشاور رئيس جمهور در امور زنان برگزار شد، با اشاره به ماده 230 قانون برنامه پنجم توسعه گفت: توجه به امور زنان در بند 230قانون برنامه پنجم توسعه تاکيد شده است و امضاي اين تفاهم نامه در راستاي توجه به مسائل زنان، حفظ کرامت زنان، شناسايي زنان نخبه در عرصه‌هاي مختلف و توجه به قانون 230 است.
فرهادي ادامه داد: بر اساس پيگيريهاي معاونت امور زنان رييس جمهور اين تفاهم نامه امضا شد تا به امور زنان بيش از پيش توجه شود.
وي در ادامه به آمار دانشجويان اشاره کرد و افزود: حدود 54 درصد دانشجويان آموزش عالي را زنان تشکيل مي‌دهند، همچنين در بخش تحصيلات تکميلي درصد بسياري از دانشجويان را خانم‌ها تشکيل مي‌دهند. نخبگان خانم زيادي داريم که اميدواريم پيش از اين معرفي شوند.
وزير علوم تصريح کرد: اميدواريم در راستاي اين تفاهم‌نامه بيش از گذشته و به صورت فعال‌تر در عرصه امور زنان وارد شويم.
در ادامه مراسم، دکتر ستاري معاون علمي و پژوهشي وزير علوم با اشاره به شرکت‌هاي دانش‌بنيان اظهار کرد: بنا به درخواست دکتر مولاوردي بررسي انجام شد تا مشخص شود مديريت چند درصد از شرکت‌هاي دانش‌بنيان برعهده خانم‌هاست. براساس آمار به دست آمده مديريت بيش از 15 درصد شرکت‌هاي دانش‌بنيان برعهده خانم‌هاست که اين امر نشان مي‌دهد حوزه اشتغال خانم‌هاي فارغ‌التحصيل به شدت در حال رشد و توسعه است.
وي در ادامه گفت: زناني که داراي مدارک دانشگاهي هستند اين جرات را به خود مي‌دهند که در محيط اقتصاد بيروني و در شرکت‌هاي دانش‌بنيان فعاليت کنند و معاونت علمي و فناوري حامي اين افراد است.
وي با تاکيد بر اينکه خانم‌ها در حوزه‌هاي مختلف مد و لباس، صنايع دستي، صنعتي و… قابليت فعاليت دارند، افزود: معاونت علمي و پژوهشي حمايت خود را در همه اين عرصه‌ها اعلام مي‌کند.
معاون علمي و پژوهشي وزير علوم با اشاره به موفقيت زنان ايراني در داخل و خارج از کشور گفت: اخيرا شاهد اين بوديم که جايزه‌هاي مهم علمي در خارج و داخل کشور به زنان اعطا شد. اميدواريم با رويکرد جديد و پيگيري‌هاي دکتر مولاوردي اين فرهنگ‌سازي را ادامه دهيم.
در ادامه اين مراسم، معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري با اشاره به امضاي تفاهم‌نامه بين سه حوزه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري و وزارت علوم گفت: قابليت‌هاي زيادي در اين سه حوزه وجود دارد که نياز به هم‌افزايي دارد. 2 محور در ماده 230 قانون پنجم توسعه مربوط مي‌شود به تفاهم‌نامه توسعه پژوهش‌هاي زنان که اميدوارم با امضا و تدوين اين تفاهم‌نامه گام‌هاي مثبت و جدي‌تري در اين زمينه برداشته شود.
مولاوردي در ادامه با اشاره به وضعيت اشتغال زنان اظهار کرد: با توجه به شرايط موجود اميدي براي اشتغال زنان در قالب دولتي وجود ندارد و بايد تلاش شود فعاليت زنان در بخش خصوصي ساماندهي شود. در واقع يکي از مولفه‌هاي اقتصاد مقاومتي دانش‌بنيان بودن آن است که اين امر زن و مرد نمي‌شناسد، بايد برنامه‌اي براي بهره‌مندي از سرمايه‌گذاري نظام که در زمينه تحصيل زنان انجام داده است، به کار گرفته شود.
معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري در پايان تاکيد کرد: اميدواريم سال آينده گزارش قابل دفاعي از اين تفاهم‌نامه به مردم ارائه دهيم.

 

منبع: خبرگزاری آریا