فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

به گزارش اترک به نقل از واحد مرکزی خبر، علی زرافشان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: حداقل معدل لازم برای انتخاب رشته علوم تجربی در هر استان مشخص شده است و دانش آموزانی که نتوانند این حداقل معدل را کسب کنند از انتخاب رشته علوم تجربی محروم خواهند شد.

وی گفت: در حال حاضر 46 درصد از دانش آموزان دوره دوم متوسطه در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کنند که با توجه به ظرفیت محدود پذیرش رشته های علوم تجربی در دانشگاه ها مشکلاتی برای دیپلم های علوم تجربی ایجاد شده است.

زرافشان افزود: برای توازن رشته‌های تحصیلی در دوره متوسطه از سال تحصیلی آینده دانش آموزان بیشتر به رشته فنی حرفه‌ای، کار و دانش و علوم ریاضی هدایت می شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه رشته های فنی و حرفه ای مستلزم توسعه و تجهیز هنرستان‌ها و به کارگیری نیروهای خلاق و کارآمد برای آموزش هنرجویان است که در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

زرافشان افزود: آموزش و پرورش باید به سمت فرهنگ سازی توسعه رشته‌های فنی و حرفه ای برود تا گرایش دانش آموزان برای ورود به هنرستان ها افزایش یابد و اهداف برنامه پنجم توسعه محقق شود.

منبع:http://www.atrack.ir