فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور گفت: لازم است تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه و شعبه‌های آن به ویژه در استان خراسان شمالی افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، نجفی در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مسئولان و مدیران مراکز آموزش عالی استان، اظهار کرد: افزایش تحصیلات تکمیلی به‌منظور توسعه فناوری و تولید علم نیازمند حمایت‌های ویژه‌ای است.

وی با اشاره به وجود 500 شعبه دانشگاه پیام نور در سطح کشور، گفت: 850 هزار دانشجوی این دانشگاه در سطح کشور مشغول به تحصیل هستند.

نجفی ادامه داد: هم اکنون 4000 نفر عضو هیات علمی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت کارآفرینی و تولید ثروت در کشور گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب همانند گردشگری و گیاهان دارویی در استان می‌توان با آموزش‌های لازم در این حوزه تولید ثروت کرد.

معاون وزیر علوم نیز در این جلسه اظهار کرد: خراسان شمالی به علت وجود مشکلات تاریخی دارای محدودیت‌های بسیاری است.

دکتر امید با بیان این که باید همه کمک‌ها در حوزه آموزش عالی و دانشگاه مادر در استان صورت گیرد، گفت:در صورت توسعه دانشگاه مادر در استان، به تناسب آن زمینه توسعه فرهنگی و اجتماعی نیز ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد:با توجه به رشد مناسب بودجه دانشگاه مادر، این درحالیست که تکمیل زیرساخت‌های این مرکز نیازمند مساعدت مسئولان استانی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه اظهار کرد:مشکلات آموزش و پرورش خراسان شمالی در بعد زیرساختی و سخت‌افزاری با عقب‌ماندگی‌های فراوان مواجه است که این امر توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

مجتبی زرافشان افزود: با وجود تنگناهای بسیار در بحث زیرساخت‌ها اما آموزش و پرورش استان در بعد آموزشی و تربیتی از وضعیت خیلی خوبی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: در بعد نیروی انسانی نیز رضایت شغلی اهمیت به‌سزایی دارد، بنابراین تاثیر این رضایت و یا عدم رضایت نیروی انسانی این حوزه، در فرهنگ جامعه نمود پیدا می کند.

زرافشان با بیان این که مدارس شبانه روزی از گران‌ترین مدارس هستند، افزود:این استان به سبب وجود گستردگی‌ها برای توسعه مدارس شبانه‌روزی و تحصیل بیش از 600 دانش آموز دختر در این مدارس، ازین جهت اهمیت بالایی دارد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: رفع مطالبات فرهنگیان با همکاری دولت و مجلس امکان‌پذیر است.

سید علی اکبر پرویزی ادامه داد: مطالبات فرهنگیان از مجموعه نظام است و باید با تلاش همه به ویژه مجلس خواسته‌های آنان مرتفع شود.

وی با اشاره به این که خراسان شمالی دارای عقب‌ماندگی‌های فراوان در حوزه‌های مختلف به ویژه آموزشی است، افزود: رفع همه نارسایی و عقب‌ماندگی‌ها طی یک سال و دوسال امکان پذیر نخواهد بود.

پرویزی با ذکر اینکه وضعیت اعتبارات اجازه شروع پروژه جدیدی را در استان نمی‌دهد، بیان کرد: با وجود این وضعیت از سال گذشته تاکنون عملیات احداث 120 باب مدرسه شروع شده و این مدارس تا مهر ماه سال جاری تحویل داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: طی رایزنی‌ها مقرر شده بیش از 20 واحد آموزشی نیز در استان توسط بنیاد برکت احداث شود.

پرویزی با تاکید بر ساماندهی مراکز آموزش عالی در استان، یادآور شد: در استان از گسترش فضای فیزیکی آموزشی و غیرکارشناسی جلوگیری می‌شود.

وی گفت: با توجه به وجود عقب‌ماندگی‌های فراوان در حوزه آموزش عالی، طی سال گذشته سه هزار میلیارد ریال اعتبار در همین بخش در استان هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا