فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

مجموعه علوم کامپیوتر

کد (1209)

 مقدمه

پيشرفت سريع علم كامپيوتر و گسترش روزافزون كاربرد آن در تحقيقات علمي، صنايع، اقتصاد پزشكي و غيره ، ضرورت دستيابي و بهره برداري هر چه بيشتر از اين علم را آشكار مي سازد. ايجاد چنين دوره اي در جهت پي ريزي علوم كامپيوتر و گسترش آن در جهت خودكفايي علمي و تكنولوژيكي كاملاً ضروري و موثر مي باشد. ذكر اين نكته ضروري است كه در رشته علوم كامپيوتر بيشتر اصول علمي و مباني رياضي و ساخت و به كارگيري كامپيوتر مورد توجه قرار مي گيرد. دانشجويان اين رشته بايد آگاهي جامع از نظريه هاي علمي موجود در علوم كامپيوتر داشته باشند تا بتوانند دانش كامپيوتر را در حل مسايل بنيادي علوم كامپيوتر به كار گيرند.

زمینه های اشتغال

فرصت هاي شغلي فارغ التحصيل علوم کامپيوتر در مقطع کارشناسي  ارشد شباهت بسياري با فارغ التحصيل مهندسي کامپيوتر گرايش نرم افزار دارد اما در مقاطع بالاتر، فارغ التحصيلان اين رشته بيشتر به حل مسائل تئوريک مطرح شده در علم کامپيوتر مي پردازند. همچنين در يک قانون کار استاندارد، به ازاي هر چهار نفر مهندس نرم افزار کامپيوتر به يک کارشناس علوم کامپيوتر نياز است تا مديريت گروه را بر عهده بگيرد. در ضمن انتخاب راه حل مسائل و حل آنها، همچنين تقسيم الگوريتم هادر بين چهار نفر مهندس نرم افزار و در انتها جمع کردن قسمت هاي توزيع شده بر عهده فارغ التحصيل علوم کامپيوتر است.

در کل نقش فارغ التحصيل علوم کامپيوتر به عنوان مدير و هماهنگ کننده بسيار مهم و قابل توجه است و به همين دليل دانشجويان اين رشته دروسي در زمينه اصول مديريت، مباني اقتصاد و رياضيات (علم رياضي در تحليل مسائل و انتخاب بهترين روش براي دستيابي به هدف بسيار مؤثر است) مطالعه مي کنند.