فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

مشاوره برای کنکور و اینکه مشاور کنکوری داشتن چقدر میتونه به پیشرفت در درس ها به ما کمک کنه،سوالی هست که همواره همه ی داوطلبان دارند و بنده هم در اینجا لازم و ضروری دونستم که در موردش صحبت کنم.

ولی در ابتدا ازتون میخواهم از همین الان تا روز کنکور این سه کلمه رو فراموش کنید:

نمیتونم

نمیدونم

نمیشه

چرا که،توانایی هر کاری که بخوای رو خدا بهت میده

دانایی هر چی که بخوای رو میتونی کسب کنی

انجام هر کاری که بخوای رو خدا برات ممکن میکنه

و…هرگز تسلیم نشو ،فقط غیر ممکن،غیر ممکن است.

پس …تو

میتونی

میدونی

و میشه…

و اما::

درس خواندن برای کنکور یکی از مهمترین اهدافی است که رسیدن به نتیجه ی خوب  و موفق بودن در آن میتواند تاثیرزیادی در سایر جنبه های زندگی یک  کنکوری داشته باشد.در نتیجه انجام این پروژه ی مهم  و سرنوشت ساز به نحو احسن و اصولی بطوریکه نتایج موفقیت آمیز و امیداورانه باشد،نیازمند رعایت و اجرای وظایف مهم و تعیین کننده ای است.

در تمامی اهداف زندگی مان بدون داشتن برنامه ریزی فعالیتی تکمیل نخواهد بود.بخصوص در بحث تحصیلی که کیفیت و زمان در آن بسیار مهم است.

برای موفقیت در هر کاری نیازمند اجرای اصول و متدهای جدیدی هستیم.یکی از این اصول جهت رسیدن به موفقیت این است که به سراغ افرادی برویم که این مسیر را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.شما حتی برای موفقیت و پیشرفت در یک رشته ی ورزشی مثلا فوتبال نیز نیازمند الگوبرداری و کسب تجارب از یک فوتبالیست موفق خواهید بود.این ارتباطات و الگوبرداری ها درتمامی جنبه های زندگی وجود دارد حتی در دین و آیین ما هم همیشه پیروی از بزرگان و قدم گذاشتن در مسیر آنها سفارش شده است…کنکور هم یک مرحله از زندگی شماست که میتواند نقش بسیار سازنده ای در داشتن آینده ای پرامید و آسوده برای شما داشته باشد.۳۰ یا ۴۰ سال پزشک و مهندس بودن آیا ارزش این را ندارد که هم اکنون برای این مرحله از زندگیتان سنگ تمام بگذارید و از بهترین هایی که خود تجربه ی چشیدن طعم این موفقیت شیرین را داشته اند،راهنمایی و درس بگیرید؟؟؟

قطعا همین طور است چون همه شما آرزوهای بزرگ و زیبایی همچون پزشکی و مهندسی در سر دارید حتی داوطلبان ضعیف.

فردی که خود اینگونه موفقیتی را در دست دارد میتواند به سادگی عوامل شکست و پیروزی را برای شما شناسایی و جهت دهی کند.

اما برخی از داوطلبان هستند که به دلیل غرور و اعتماد به نفس بالا و واهی که پشت آن هیچ تجربه ای نیست خود را بی نیاز از مشاوره و استفاده کردن از تجارب افراد موفق می دانند و متاسفانه در کنکور اون نتیجه لازم که لایقشان هست را نمیگیرند و شکست می خورند.

مطمئن باشید وجود یک فردی که این مسیر رو قبلا با موفقیت طی کرده می تواند تو را به هدفت برساند.

این کنکور توست،میدانی که فرصت خطا و اشتباه در آن یعنی شکست قطعی و زود هنگام .

مشاور با تجربه و موفق این مسیر را خود ابتدا رفته و دیگر نیازی نیست که تو این مسیر را آزمایش کنی.

داوطلبی را میشناسم که بعد از ۶ سال پشت کنکورماندن بالاخره پارسال در کنکور پزشکی اصفهان قبول شد.این داوطلب به خاطر غرورش، از تجربه و درس افراد موفق استفاده نبرد و رنج ۶سال پشت کنکور بودن را کشید.در اینکه تعهد و اصرار به موفقیت این داوطلب بسیارستودنی است،حرفی نیست.ولی سوال تامل برانگیز و مهم اینجاست،  اگر این داوطلب پر تلاش و مصمم به قبولی در پزشکی از همان ابتدای قدم گذاشتن در این مسیر زیر نظر مشاوره و برنامه ریزی فردی حرفه ای و آگاه به میانبرهای کنکوری، می بود،الان  خیلی جلوتر بود و میتوانست خود را برای آزمون تخصص آماده کند و در مقابل مجبور نمیشد۶سال عمر با ارزش و جوانی خود را فدای غرور  و ادعای کاذب خود کند که به گفته ی خودش من ۶سال از عمرجوانیم را به پای کنکور گذاشتم و از جوانی چیزی نفهمیدم.

آیا واقعا ارزش دارد راهی که میدانید و باور دارید به تنهایی خیلی سخت و زمانبر است،در آن قدم بگذارید و با ارزش ترین سرمایه ی زندگی خود یعنی جوانی را فدای هدفی کنید که با درس گرفتن از افراد با تجربه و موفق ،نیازی به تحمل این همه رنج ومشقت نیست!

چارلز جونز می گوید:

مطمئن باشید در ۵سال آینده ،شما هیچ تغییری نمی کنید ،مگر اینکه افراد خاصی را که در طول این ۵ سال با آنها در ارتباط بوده اید ،وضعیت شما را تغییر دهند.

تنها ۱۰% از داوطلبان کنکوری به دلیل آموزش ها و مشاوره هایی که از دوران تحصیلی قبل از دبیرستان داشته اند اکنون نیازی به مشاوره تخصصی کنکوری ندارند و خودشان خودآموز مسیر را بلدند.این ۱۰%همان نفرات برتر کنکور هستند.

۹۰%مابقی که عمدتا طیف وسیعی از داوطلبان با سطح ضعیف و متوسط رو به بالا هستند حتما نیاز به مشاوره ی تخصصی و و ویژه ی وضعیت درسی خود توسط مشاوری موفق و آگاه به کنکوردارند.

میخوای شروع به درس خواندن کنی ولی نمیدونی از کجا باید شروع کنی،نمیدونی چجوری و چه موقع باید مرور داشته باشی،مباحث مهم و تاثیرگذار رو نمیدنی چجوری باید خوند،نمیدونی چه موقع باید چه مباحثی را تموم کنی و یا اصلا با چه برنامه ای درس بخونی که هم به کلاسات برسی هم به آزمونت هم مدرسه و…

همه ی اینها باید توسط مشاور کنکوری شما بررسی شوند از همین اول راه و نه بعد گذشت ۳ماه یا ۶ ماه بعد که تازه قبول میکنید و اعتراف میکنید که نمیتونید این مسیر را به تنهایی بروید.

شروع طوفانی برای قبولی در بهترین رشته ها(توجه کنید تاکیید میکنم قبولی در بهترین رشته ها)از همین امروز است تا بتوان از رقبا سبقت گرفت و خود را بیشتر بر مباحث مسلط نمود.

اگر هدفت قبولی در رشته ی تاپ و دانشگاه خاصی هست که مطمئنم تو هم آرزوته که پزشک یا مهندس بشی،و یا داوطلبی با سطح درسی ضعیف و متوسط هستی ،باید بدونی که از همین الان باید استارت کنکور ۹۶ رو حرفه ای شروع کنی.

انتظاراتی که باید ازیک مشاور حرفه ای کنکور داشته باشید:

  1. وضعیت درسی داوطلب باید بطور کامل و با جزئیات دقیق بررسی شود.
  2. کلاس های کنکوری،برنامه ی هفتگی،مدرسه،منابع درسی و…را از داوطلب بپرسد و درجریان برنامه ی درسی و هفتگی داوطلب باشد.
  3. روش های مطالعه ی هر درس،روش های تست زنی و مرورها باید براساس سطح درسی و توانمندی های داوطلب باشد.
  4. تامین انگیزه ی روحی و روانی داوطلب و کمک به افزایش انگیزه های مثبت در داوطلب.

تذکر و توجه ۱:::

مشاور کنکور باید از صفر با داوطلب شروع کند نه اینکه از همان ابتدای مسیر به داوطلب وعده ی قبولی در رشته و رتبه ای را بدهد که در میانه های راه داوطلب حس کند کلا نمیتواند چنین نتیجه ای را کسب کند و درس را به یکباره کنار گذاشته و روحیه و انگیزه ی خود را از دست بدهد و یا آنقدر به خود مطمئن میشود که به کیفیت در مطالعه توجه ای ندارد و ساعات مطالعه ی خود را کاهش میدهد چرا که گمان دارد نیازی به تلاش بیشتر ندارد.مشاور باید آهسته و پیوسته مسیر درست را به داوطلب نشان دهد و با راهنمایی های خود داوطلب را به اوج موفقیت در درس ها برساند.

تذکر و توجه ۲:::

خرید منابع کنکوری زیاد و گرانقیمت،ثبت نام در کلاس های متعدد کنکوری مورد نیاز همه ی داوطلبان نیست چه شما داوطلب با سطح متوسط درسی باشید و چه ضعیف.

مشاورحرفه ای کنکور ابتدا باید از کتب درسی شروع به افزایش سطح درسی شما نماید. سپس در صورت لزوم و صلاح دید مشاور خود،منابع دیگر کنکوری در برنامه ریزی ها باید پیاده سازی شوند.

توجه:::نفرات برتر کنکور با (ب) بسم الله کنکور خود را از کتب درسی شروع کردند. و همواره به دیگر داوطلبان توصیه میکنند که با کتاب درسی خود دوست باشید و ابتدا با آن شروع کنید.

مشاوری راه شناس و کاربلد کنکوراست که چندین بار و اول از همه خود این مسیر را رفته و با موفقیت برگشته باشد.

مشاور خوب باید:

  • به تمامی منابع و ویرایش های جدید آگاه و مسلط بوده و اطلاعاتش در زمینه ی کتب جدید کنکوری به روز باشد.
  • تسلط نسبی و قابل قبولی بر مباحث داشته باشد.تا درصورت کسب نتایج ضعیف داوطلب، تشخیص دهد درجه ی سختی و آسانی آن مبحث چقدر بوده و تا چه اندازه مهم است.پس صرف اینکه مشاور مهندس یا دکتر باشد کافی نیست بلکه مشاور باید در حداکثر درس ها تسلط کافی داشته باشد و این یعنی کاربلد بودن.
  • مسلط به برنامه ریزی کنکوری باشد و آنقدر در این زمینه باید تجربه ی کافی و مفید داشته باشد که کاملا مهارت ایجاد توام انگیزه و برنامه ریزی اصولی و حرفه ای برای هر تیپ داوطلب کنکوری را داشته باشد.

به امید موفقیت تک تک شما عزیزان