فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

به گزارش اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش شهر تهران ، چهارمين روز همايش همدلي وهم زباني آموزگاران فرهيخته پايه چهارم ابتدايي منطقه 5 با حضور حميدي معاون آموزش ابتدايي شهر تهران ، ميرشفيعي مدير منطقه 5، شوراي معاونين منطقه ، و آموزگاران فرهيخته در سالن امام علي (ع) برگزار گرديد .

در ابتدا مدير منطقه  پس از خير مقدم و تبريك ايام مبارك ماه رجب و فرارسيدن هفته معلم خاطر نشان كرد : عنوان اين همايش « همدلي و همزباني است و ما نمي توانيم در انساني ترين وزارتخانه در بين وزارتخانه هاي كشوري ، كاري را بانگاه امري و دستوري انجام دهيم .

مدير منطقه با اشاره به سخنان معاون آموزش ابتدايي  افزود : بسته ارسالي دوازده كتابچه از اداره كل به نام «كيمياي همدلي » ناميده شده است و اين نامگذاري  نشانگر اين مطلب است كه زير چتر و پناه همدلي ميتوان به هدف رسيد .

در ادامه اين همايش  حميدي معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش اداره كل شهر تهران ، به تغييرنگرش نگاه به  نقش معلم ، دانش آموز و شيوه هاي آموزش پرداخت .

وی اظهار داشت: مي بايست  نقش يادگيرنده ي فعّال ، پژوهنده ،پرسشگر و متفكر و معلم از نقش تك دانا و تك گو به مشاور ، ياور و راهنما و تسهيل گر تبديل شود. همچنين مي باست روشهاي آموزشي و پرورشي انعطاف ناپذير به انعطاف پذير ،  مدت آموزش  محدود و ثابت به يادگيري و آموزش مادام العمر ،  نقش فناوري از آموزش به كمك فناوري به فناوري بهره گيري از اطلاعات (ICT ) ،  آموزش ثابت  و يكسان  به آموزش براي همه هركس  با هر سليقه اي هر جا   و هر مكان و هر ساعتي (فرصت هاي برابر) ،  تدريس تك نواخت تقليدي به تدريس آزاد و خلّاق و نوآورانه  ، ارزشيابي مقطعي و پاياني با نمره  به ارزشيابي تكويني تغيير جهت دهد .

حميدي  افزود:‌  هدف اصلي آموزش  ، حركت از آموزش به يادگيري است يعني از تهديد به چالش و از نمره به بازخورد مي باشد . به تعبيري هدف اصلي دانش آموز است . و آن وقت باز هم آموزش اما نه به عنوان هدف بلكه به عنوان فرآيند يادگيري است و در نتيجه يادگيري يعني زيباتر نگريستن و بهتر زيستن در پناه خدا است .

منبع: اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش شهر تهران