فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

آموزش عالی در هفته ای که گذشت شاهد فوت اولین دانشجو در سال ۹۴، اعلام نتایج کنکور،‌ اعتراضات دانشجویان و افزایش حقوق دانشگاه آزادی ها، بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ایام عید دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی ادغام شد که اعتراض دانشجویان را پس از پایان تعطیلات نوروز و مواجه شدن با این ادغام در بر داشت، در هفته ای که گذشت این دانشگاه با تجمع دانشجویان در اعتراض به عدم پاسخگویی مسئولان به سوالات و ابهاماتشان روبرو بود.

اعتراض گسترده تشکل ها و بسیج دانشجویی دانشگاه ها

بسیج دانشجویی و دیگر تشکل های دانشجویی دانشگاه های تهران و دیگر استان ها با صدور بیانیه و نامه هایی خطاب به مسئولان کشور نسبت به اقدام توهین آمیر عربستان برابر زائران ایرانی در فرودگان جده اعتراض و در مقابل سفارت این کشور تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

۱۰ برابر شدن بودجه فرهنگی

سید طه هاشمی- معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد این هفته در سفر خود به بوشهر از ۱۰ برابر شدن بودجه فرهنگی دانشگاه آزاد خبر داد.

۳ بار استفا دادم/ آمار معاون دانشجویی

در هفته گذشته محمد علی سبحان‌اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی به همراه تمام معاونینش نشست خبری برگزار کرد.

وی در این نشست خبری گفت: در زمان فرجی دانا، نجفی و فرهادی هر بار استعفای خود را تقدیم وزیر و سرپرست وزارت علوم کردم ولی موافقت نشد و آقای فرهادی نیر گفتند که برای دانشگاه خوارزمی قصد تغییر ریاست نداریم و با رئیس جمهور صحبت کردم و برای تائید حکم شما در شورا برنامه دارند.

همچنین در این نشست معاون دانشجویی دانشگاه خوارمی از میزان اعتیاد و خودکشی دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: از ۱۵۰۰ نفر دانشجوی این دانشگاه ۱۰۰ نفر قرص اعصاب مصرف می کردند و از این ۱۰۰ نفر ۸ نفر تمایل به خودکشی داشتند که با مشاوره های ارائه شده از سوی دانشگاه موفق به این کار نشدند.

۲۰۰ مسجد دانشگاهی میزبان معتکفین

مدیر فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها این هفته ضمن اعلام ثبت نام از دانشجویان جهت شرکت در مراسم معنوی اعتکاف افزود: قریب به ۲۰۰ مسجد در مساجد دانشگاه های کشور میزبان معتکفین خواهند بود.

افزایش حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

با صدور بخشنامه ای از سوی معاونت اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی، افزایش حقوق و مزایای اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای سال جاری اجرایی شد.

نتایج کنکور دکترا

نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۴ به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

براساس اعلام این سازمان از تعداد ۱۶۴ هزار و ۵۸۷ داوطلب حاضر در جلسه آزمون برابر با ضوابط تعداد ۵۶ هزار و ۷۴۰ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این میان تعداد ۲۳ هزار و ۵۷۸ نفر زن و ۳۳ هزار و ۱۶۲ نفر مرد هستند.

یک دانشجوی دانشگاه لرستان فوت کرد

محسن حسن نژاد اهل رامهرمز استان خوزستان و دانشجوی رشته جغرافیا ورودی سال ۹۲ دانشگاه لرستان به دلیل غرق شدن در رودخانه سزار شهرستان خرم آباد جان سپرد.

منبع: خبر گزاری مهر