فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری و روز معلم پیامی خطاب به جامعه دانشگاهی کشور صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری و روز معلم  پیامی خطاب به جامعه دانشگاهی کشور صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

در ایامی که به برکت خون استاد شهید مرتضی مطهری هفته معلم نام گرفته است و در ایام با سعادت میلاد مولی‌الموحدین حضرت علی علیه السلام، فرصت را مغتنم شمرده و در برابر یکایک معلمانی که رسالت‌شان هم‌تراز انبیاست سر تعظیم فرود می‌آورم.

بی شک  گذر از گردنه دشوار مسائل و چالش های پیش روی هر جامعه‌ای، جز با محوریت و توجه به فرهیختگان و عالمان جامعه امکان پذیر نیست و کشور ما امروز بر خود می‌بالد که مهد فضلا و دانشمندانی است که آوازه آنان در جهان علم و دانش طنین انداز شده است.

ملت بزرگ ایران با اتکا به خداوند متعال و با تکیه بر سرمایه‌های عظیم فکری و فرهنگی خود بویژه اساتید و دانشجویان، عزم خود را برای رشد و توسعه علمی کشور، پاسخگویی به نیازها و مسائل جامعه و سهیم شدن در تولید علم در سطح جهانی جزم نموده و رسیدن به قله‌های دانش و فناوری را دور از دسترس نمی‌داند.

در عین حال جامعه دانشگاهی، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام همدلی و هم زبانی ملت و دولت، نام‌گذاری شده، همه تلاش خود را برای پاسخگویی به مطالبات مردم بزرگ کشورمان در حوزه علم و فناوری به کار خواهد گرفت و در سایه قانون‌گرایی، اعتدال و پای‌بندی به چارچوب‌های اخلاقی و دینی، برای گسترش نقد و نقدپذیری تلاش خواهد کرد.

همچنین امیدوارم این توفیق را بیابم که در دوره جدید فعالیت خود در وزارت علوم، گامی هرچند کوچک جهت تقویت منزلت استاد و ترویج اخلاق و فرهنگ اسلامی بردارم.

منبع: خبرگزاری دانشجو