فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

خبرنامه دانشجویان ایران: در کنکور ۱۳۹۴ بیشترین متقاضی و البته با فاصله بالایی نسبت به دیگر گروه‌های آزمایشی، مربوط به گروه علوم تجربی بوده است.

از مجموع ۸۸۰ هزار و ۷۵۶ نفر ثبت‌نام کرده در آزمون سراسری امسال، ۴۹۸ هزار و ۸۲۲ نفر در گروه آزمایشی علوم‌تجربی نام‌نویسی کرده‌اند. اگر مقصد و آرزوی آنهایی را که این گروه آزمایشی را برای کنکور انتخاب می‌کنند، پزشکی و رشته‌های مشابه بدانیم می‌توان نتیجه گرفت بیشتر از نیمی از دانش‌آموزان پشت کنکوری ایران سودای پزشکی دارند.

دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در تشریح جزئیات برگزاری آزمون سراسری سال ۹۴ گفت: «درمجموع در آزمون سراسری سال ۹۴ تعداد ۸۸۰ هزار و ۷۵۶ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۱۸ هزار و ۱۵۷ نفر زن و ۳۶۲ هزار و ۵۹۹ نفر مرد هستند. به‌عبارت دیگر 83 .58 درصد از داوطلبان زن و ۴۱.۱۷ درصد از داوطلبان مرد هستند.

همچنین در مجموع تعداد۱۸۱ هزار و ۸۴۶ نفر در علوم ریاضی، ۴۹۸ هزار و ۸۲۲ نفر در علوم تجربی، ۱۸۲ هزار و ۲۳۹ نفر در علوم انسانی، ۱۰ هزار و ۸۶۸ نفر در هنر و ۶ هزار و ۹۸۱ نفر در زبان‌های خارجی ثبت‌نام کرده‌اند.» 2نکته مهم درباره کنکور امسال وجود دارد که یکی کاهش تعداد ۱۵۰ هزار و ۶۲۵ داوطلب نسبت به سال گذشته است که ریزش نزدیک به 15درصدی را نشان می‌دهد. نکته دیگر پیشی‌گرفتن داوطلبان گروه علوم‌انسانی بر گروه ریاضی است. همچنین در کنکور 93 ظرفیت پذیرش در گروه آزمایشی ریاضی از تعداد داوطلبان بیشتر بود و هر شرکت‌کننده این گروه شانسی بیشتر از 100درصد برای قبولی داشت.

 

 

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران