فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

عضو کمیسیون عمران مجلس با طرح پیشنهاد ادغام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت آموزش و پرورش، گفت: نتیجه مذاکرات باید به تایید مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، علیرضا خسروی در نطق میان دستور در نشست علنی امروز سه شنبه، 8 اردیبهشت ماه گفت: فرهنگیان خاص کشور همان‌هایی که هیچ کس نمی تواند مدعی شود از خرم با ارزش وجودشان کسی خوشه چینی نکرده است، پیامبر اسلام(ص) نیز آنها را پدر خوانده است، پس مدیران جامعه را دریابید، تکریم تنها در هفته معلم و طرح رتبه بندی و بیمه طلایی نباید ملاک عمل قرار گیرد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر در فکر کار انقلابی هستید پیشنهاد می کنم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را با وزارت آموزش و پرورش ادغام نموده و به دغدغه شریف ترین افراد جامعه برای همیشه پایان دهید.

وی در ادامه تصریح کرد: لازم به ذکر است در راستای یکپارچه سازی سیستم‌ها، کاهش هزینه‌ها، استفاده بهینه از امکانات موجود و دلایل بی شمار دیگر در بیش از 50 کشور دنیا طرح ادغام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت آموزش و پرورش اجرا شده است و در سنوات گذشته مطالعات اولیه توسط مرکز پژوهش ها و کمیسیون تحقیقات و آموزش عالی انجام گرفته که می تواند مبنای این اقدام شایسته قرار گیرد.

خسروی در ادامه نطق میان دستور خود به روند مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: جریان مذاکرات ایران در چه مرحله ای است؟ و در چه مداری در حال حرکت است؟ گروهی در القای این تفکر هستند که وانمود کنند دموکرات ها بر کاهش فشار بر ایران وجریان جمهوریخواه به دنبال افزایش فشار و گزینه نظامی است. اما لازم است بدانیم هر دو جریان دموکرات و جمهوریخواه براندازی، سلطه بر منابع و حاکمیت بر کشور را دنبال می کنند.

وی افزود: لازم است بدانیم امریکا به مذاکره نیازمند است نه به توافق، جهان پر از تجربه های بشری است که ملت های مختلف در طول اعصار گوناگون گذشته بر روی هم انباشته اند. به یاد داشته باشیم که اگر بیاموزیم الگوی دیگران و اگر نیاموزیم عبرت دیگران خواهیم شد. در حالی که همه مسائل مذاکرات محرمانه اعلام شده و علی رغم قول و قرار مسئولان مذاکره کننده که قرار شد جزئیات را با مردم در میان بگذارند، تا این لحظه از انجام آن امتناع می کنند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس نهم تاکید کرد: ما در مقابل غرب نرمش قهرمانانه به خرج داده ایم و از بعد اقتصادی باید هزینه های این نرمش را مطالبه نمایید. صراحتا می گوییم نتیجه مذاکرات باید به تایید مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی برسد وگرنه ملت ایران در تاریخ وقایعی را دیده است که همواره به بانیان آن نفرین می فرستد.

خسروی با اشاره به اینکه در جنگ هشت ساله و کودتاهای رنگارنگ مسائل هسته ای مطرح نبود اما دشمنی با آمریکا بود، گفت: مشکل ما با غرب راکتور هسته‌ای نیست، در حالی که در دنیا 424 راکتور هسته ای در حال چرخش هستند و از این مقدار 115 راکتور در امریکا، 125 راکتور در قاره آسیا، 184 راکتور در قاره اروپا و یک راکتور در قاره آفریقا می چرخد، موضوع چرخش سانتریفیوژ ها و یک راکتور هسته ای در ایران هم و غم دنیا شده است.

وی افزود: البرادعی در کتاب عصر فریب می نویسد ” آژانس در آن مقطع مصر، کره جنوبی و ایران را ناقض NPT را اعلام کرده بود اما تنها پرونده ایران به شورای امنیت فرستاده شد و تنها ایران مجازات شد.” در واقع NPT ابزار سیاسی امریکا برای اعمال فشار به ایران است. سوال مشخص از تیم مذاکره کننده هسته ای این است، اگر متن توافق نامه الزام آور نیست آیا شما در نگارش متن پایانی قادر به تغییرات اعمال شده خواهید بود؟

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس نهم افزود: صحبت در توافق هسته ای رسیدگی به جزییات آن نبود بلکه چالش اصلی که امروز فراروی نسل های آینده ایران است، این است که چرا به راستی آمریکایی‌ها و نظام سلطه هر کدام با تعداد زیادی از نفرات در مذاکرات هسته ای شرکت می کنند؟ امریکا با 132 نفر، انگلیس با 40 نفر، فرانسه با 20 نفر، آلمان با 18 نفر، روسیه با 19 نفر، چین با 19 نفر و اتحادیه اروپا با 12 نفر و ایران تنها با تعداد بسیار اندکی از کارشناسان مذاکرات را ادامه می دهد.

وی گفت: چرا ترکیب تیم مذاکره کننده ایرانی از حقوقدانان، زبان شناسان، روانشناسان و اقتصاددانان و تا لحظات آخر از تیم فنی خالی بود؟ چرا تا پایان مذاکرات هسته ای فقط عده ای خاص به جز شورای امنیت ملی تعداد انگشت شماری از ریز مذاکرات خبر دارند؟ چرا در مذاکرات از تجارب تیم مذاکره کننده قبلی هیچ استفاده ای نشده است؟ به راستی اگر مجلس در راس امور است و می بایست پروتکل الحاقی را تصویب نماید آیا به مانند رسیدگی به بودجه سالیانه یک مهلت یک ماهه را از آن دریغ کنیم.

خسروی با بیان اینکه امروز این آسیب شناسی مورد نظر است، گفت: گروهی بر این باورند که مجلس نشت اطلاعاتی دارد و اینکه چون نماینگان در اظهارنظر آزادند نمی توان به آنها اعتماد نمود و اطلاعات در اختیارشان گذاشت. سوال مشخص این است، طرف مقابل مذاکره کننده که در مراکز هسته ای و موشکی و انواع تجهیزات میکروبی خود از دانش دانشمندان سراسر دنیا استفاده می کند از چه مکانیزمی برخوردار است؟ آیا قانون لوگان که 200 سال قبل در امریکا تصویب شده است و روابط را تعریف می کند، نمی تواند مبنای بومی سازی تبادل اطلاعات ما قرار گیرد؟

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس نهم افزود: قانون لوگان مصوب سال 1799 آمده است، هر شهروند امریکا صرف نظر از محل سکونت و منصبی که دارد در صورتی که بدون اجازه امریکا اقدام به مکاتبه و یا گفت و گو با هر دولت خارجی یا مامورین آنها بنماید وهدف ازارتباطات به شکست کشاندن تدابیر دولت امریکا باشد، به پرداخت جریمه و یا حبس تا سه سال محکوم می گردد.

وی ضمن تشکر از تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای، گفت: آیا قدرت های استکباری خود را ضعیف تر و یا ما خود را موفق تر می دانیم؟ کاش مسند نشینان برای خنداندن بیگانگان به رعیت خود اخم نمی کردند. کاش به خاطر انتقاد به بخش کثیری از مردم نسبت های ناروا نمی زدند.

این عضو کمیسیون عمران در مجلس در خصوص مسائل منطقه گفت: به حکام عربستان می گویم شاید بتوان بر سر نیزه تکیه داد ولی نمی توان بر روی سر نیزه نشست. این رفتار شما عاقبتی نخواهد داشت و از وزارت امور خارجه انتظار داریم تا با احضار سفیر عربستان در قانون استرداد مجرمان دو پلیس جنایتکار را مطالبه نماید. همچنین شایسته در نظام اسلامی نیست تا هم وطنانمان مورد ظلم واقع شوند و دولت مقابل با وقت کشی تعلل ورزند، آیا بهتر نیست دو فوریت طرح نمایندگان در مجلس به تصویب برسد که دولت موظف به شکایت از پلیس عربستانی نماید و دادگاه خارج از نوبت رسیدگی نماید تا حق مظلوم را باز ستاند. اینجا ایران است و تمامی دنیا دستگیری ریگی خائن و محاکمه وی را به خاطر داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو