فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

* بهتر است بیدار شدن خود را به یکی از افراد مطمئن بسپارید و بدون نگرانی و با آسودگی بخوابید.
* خوردن صبحانه را از قلم نیاندازید. شما 4 ساعت در جلسه ی آزمون خواهید بود، از این رو نیاز به انرژی فراوانی دارید. در صبحانه خود سعی کنید از عسل، خرما، کره، آبمیوه ی شیرین ( و نه ترش ) استفاده کنید. اگر شیر با دستگاه گوارش شما سازگار نیست، از آن استفاده نکنید.
* علاوه بر کارت ورودی، شناسنامه یا کارت شناسایی عکس دار معتبر نیز در جلسه همراه داشته باشید.
* دو مداد چوبی نرم از نوع HB که دو سر آن تراشیده شده باشد، مداد تراش و پاک کن مرغوب به همراه داشته باشید. بهتر است نخی از وسط پاک کن بگذرانید و به گردن خود بیاویزید تا در جلسه ی آزمون لا به لای اوراق گم نشود و دست شما نیز آزاد باشد. برای پر کردن پاسخنامه خود از مداد «اتود » استفاده نکنید. چون اختلاف زمان پر کردن پاسخنامه با مداد اتود نسبت به مداد چوبی، 3 ثانیه است که برای 20 سوال 60 ثانیه می شود و زمان قابل توجهی تلف می شود. در جلسه در دست خود فقط یک مداد داشته باشید و سایر مدادها را در یک جامدادی، زیر صندلی قرار دهید. این نکات هرچند ساده و پیش پا افتاده و شاید تکراری، به نظر می رسند اما رعایت آن ها در جلسه ی امتحان مهم و موثر است.
* همراه با خود کیسه ای پر از میوه و شکلات و کلکسیونی از مداد و تراش و سایر وسایل اضافی به جلسه نبرید. علاوه بر آن که آن ها دست و پا گیر هستند، تذکر مسوولان حوزه در این رابطه باعث افزایش اضطراب شما می شود. علاوه بر وسایل بندهای 4 و 5، به همراه داشتن چند گیره، یک ساعت مچی عقربه دار و یک بطری آب نیمه یخ زده مفید است.
* همراه داشتن تلفن همراه، پیجر و ماشین حساب تقلب محسوب می شود. حتی اگر از آن هیچ استفاده ای نکنید.
*دقت کنید قبل از ورود به محل آزمون شما را بازرسی بدنی خواهند کرد.
* تصادف و ترافیک احتمالی را ( به ویژه برای ساکنین تهران و مراکز استان ها) در برنامه ی خود لحاظ کنید و به گونه ای از منزل خارج شوید که نیم ساعت قبل از آزمون در محل حوزه حاضر باشید.
* پس از ورود به حوزه ی امتحانی، به تابلوهای نصب شده دقت کنید تا به راحتی بتوانید محل قرار گرفتن صندلی خود را شناسایی کنید.
* با دقت به دستورالعمل هایی که از بلندگو پخش می شود گوش کنید و آن ها را رعایت کنید. توجه به این راهنمایی ها، از سردرگمی شما جلوگیری می کند و از اضطراب تان می کاهد.
*اولین اقدام در هنگام ورود به جلسه آن است که عوامل فیزیکی مانند صندلی و مکان خود را بررسی کنید و در صورت اشکال از مراقبین حاضر در جلسه یا نماینده ی سازمان سنجش کمک بخواهید. مطمئن باشید آن ها تلاش خود را خواهند کرد. البته بهتر است قبل از جلسه این طور تصور کنید که امتحان شما در مکانی است که کولر خوب کار نمی کند، یا کنار پنجره ای هستید که آفتاب درست روی سر شما می تابد یا سر و صدای اتومبیل قطع نمی شود، حتی یکی از پایه های صندلی شما لنگ است و مراقبان هم حرف شما را گوش نمی کنند! این ها مشکلات بزرگی نیستند. این مسائل کوچکتر از آن هستند که بخواهند در نتیجه گیری شما – اگر خوب تلاش کرده باشید – تغییری ایجاد کنند در هر صورت، خود را برای شرایط نامناسب آماده کنید. ولی خیالتان راحت باشد، حوزه هایی که در مدارس بزرگ و دانشگاه ها هستند وضعیت بسیار خوبی دارند. چندان نگران این موضوع نباشید.
* پس از دریافت پاسخنامه، شماره ی پاسخنامه را با شماره ی صندلی و شماره ی کارت خود مطابقت دهید.
* اگر رشته ای خاص را قبل از آزمون انتخاب کرده اید، کد آن را در محل پاسخنامه خود وارد کنید. دقت کنید گاهی مسوولان حوزه، پر کردن کد رشته های خاص را به داوطلبان یاد آوری نمی کنند. در همان ابتدای جلسه، پاسخنامه خود را امضا کنید.
* به یک نکته ی حساس توجه کنید. دفترچه ی شما کد معینی دارد. آن کد را وارد پاسخنامه ی خود کنید.
* بدیهی است هیچ امتحانی بدون نگرانی و اضطراب نخواهد بود؛ آن هم از نوع کنکور سراسری که در زندگی شما نقش حساسی دارد. برای هر داوطلبی از جمله داوطلبان ممتاز نیز این امتحان دلهره آور و تشویش زاست. مطمئناً با چند توصیه ی قبل از آزمون نمی توان انتظار داشت اضطراب برطرف شود، اما اضطراب، به ویژه اضطرابی را که در ابتدای جلسه ی آزمون به سراغ همگان می آید، می توان کنترل کرد. کمی آب خنک بنوشید و اجازه ندهید عدم آرامش یا اضطراب، نتیجه ی زحمات شما را هدر دهد. اضطراب تمرکز و سرعت عمل شما را کم می کند. با تکنیک های « تن آرامی » و « تغییر جهت توجه » به راحتی می توانید از اضطراب خود بکاهید.
* با توجه به محدودیت زمانی اکثر داوطلبان شتابزده مشتاقند تا هر چه سریعتر معلومات خود را به پاسخنامه منتقل کنند. به اطراف خود نگاه نکنید و چند لحظه برای نحوه پاسخ دهی خودتان نقشه و برنامه بریزد. مطمئن باشید این کار نهایتاً به سود شما خواهد بود.
* دفترچه ی سوال و پاسخنامه را بررسی کنید تا اگر اشکالی بود با کمک مراقب جلسه آن را برطرف کنید. در صورت چنین مشکلی، تا آوردن دفترچه ی جدید از همان دفترچه ی قبلی و قسمت های درست آن استفاده کنید تا وقت شما تلف نشود.
* باید از قبل خود را در این مورد آماده کنید که معمولاً سوالات یک یا دو درس از دروس عمومی و اختصاصی، سخت تر از سایر دروس طرح می شوند. اگر به سوال های سخت برخورد کردید، مضطرب و منفعل نشوید. این سختی برای همه وجود دارد. اگر سوالات یک درس در مجموع سخت باشد، نمره ی شما ما مانند همه پایین خواهد بود. نگران درصد نباشید، به تراز خود فکر کنید. قطعاً تراز شما چندان پایین نخواهد رفت.
*تنظیم وقت در کنکور مسئله ای حیاتی است. با رعایت فنون « کنترل زمان در جلسه ی آزمون » کمبود وقت نخواهید داشت. به هر حال در جلسه ی آزمون هیچ کس مسئول اعلام وقت به شما نیست و خودتان باید مراقب زمان باشید. حتماً ساعت عقربه دار به همراه داشته باشید و زمان را در انتهای پاسخ دهی به هر درس کنترل کنید.
* هر ساعت یک بار، برای رفع خستگی یک دقیقه تمام عضلات بدن خود را بکشید. کف پایتان را در امتداد ساق پا بکشید. دو دست را به طرفین باز کنید و عضلات سینه ی خود را در امتداد دو دست بکشید (مانند خمیازه کشیدن). این عمل به مقدار قابل توجهی خستگی شما را رفع می کند.
* در پایان جلسه ی آزمون، ذهن و حافظه ی شما خسته خواهد بود. بنابراین به پاسخ هایی که داده اید شک نکنید و آن ها را دستکاری نکنید. معمولاً پاسخ دوم شما اشتباه از آب در می آید.

 

منبع: http://moshaver-elmi.ir