فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

مسعود شفیعی در گفتگو باخبرنگار دانشگاه”خبرگزاری دانشجو”، در خصوص مشکلات و کمبود دانشگاه فنی حرفه ای گفت: این دانشگاه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که مهمترین آن کمبود بودجه است.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای تصریح کرد: برای این دانشگاه در سال 94 حدود 253 میلیارد و 777 میلیون و 200 هزار تومان اعتبار عمومی و 700 میلیارد تومان اعتبار اختصاصی و 501 میلیارد و 923 میلیون و 900 هزار تومان اعتبار عمرانی در نظر گرفته شده که به تصویب مجلس نیز رسیده است اما تاکنون دریافت نشده است.

وی افزود: این میزان اعتبار با توجه به تعداد 201 هزار و 162 دانشجوی این دانشگاه بسیار اندک است و با توجه به اینکه دانشگاه فنی حرفه ای از آموزشکده های آموزش و پرورش تشکیل شده و این آموزشکده ها سرانه ای نبودند بنابراین سرانه ای که به دانشجویان این دانشگاه اختصاص دادند بسیار ناچیز است.

شفیعی در ادامه بیان داشت: اگر بخواهیم این دانشگاه به روز باشد و بدهی نداشته باشد تا بدون دغدغه به اهداف اصلی خود برسد باید حداقل صددرصد اعتبار دانشگاه افزایش یابد تا بازسازی آزمایشگاه های این دانشگاه نیز در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه فنی حرفه ای تصریح کرد: یکی از بحران های جدی نظام آموزشی کشور کاربردی نبودن بسیاری از دروس دانشگاهی است که همین مسئله نیز چالش دیگری به نام افزایش فارغ التحصیلان بیکار را پدید آورده است.

شفیعی خاطر نشان کرد: دانشجویانی که پس از فراغت از تحصیل نه آموخته هایشان به درد بازار کار می خورد و نه حاضرند در مشاغلی غیر از رشته تخصصی خود کار کنند و تمرکز بر آموزش های تئوری در مراکز آموزش عالی موجب شده است نظام دانشگاهی ما با صنعت فاصله بگیرد.

منبع:خبرگزاری دانشجو