فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

مسئول آموزش دانشکده شیمی دانشگاه تهران از حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشکده برای انجام پروژه‌هایشان خبر داد.

مهندس علی نوروزی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس دانشگاهی ایسنا، درباره ترم تابستانی دانشگاه تهران بیان کرد: ترم تابستانی عملا در دانشگاه تهران برقرار است و واحدهای کارآموزی و پروژه‌ای ارائه داده می‌شود. البته برای دانشجویان کارشناسی درسی ارائه نمی‌شود، اما اگر دانشجویی بخواهد دروس‌ عمومی خود را در قالب ترم تابستانی بگذراند ، می تواند با مراجعه به سایر دانشگاه‌ها اقدام به اخذ دروس ترم تابستانی کند و در این راه با دانشجو مساعدت می‌شود.

مسئول آموزش دانشکده شیمی دانشگاه تهران با اشاره به دایر بودن آزمایشگاه‌های این دانشکده در تابستان گفت: آزمایشگاه‌ها و کتابخانه‌ها در تابستان برقرار هستند و دانشکده‌ تعطیل نیست.در ایام تابستان دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه حضور دارند و امور مربوط به پروژه و رساله‌های دکتری و کارآموزی خود را انجام می‌دهند.

نوروزی با بیان اینکه خوابگاه کوی دانشگاه در تابستان برقرار است،درباره روند اختصاص خوابگاه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: به دلیل اینکه مقطع تحصیلات تکمیلی همیشه فعال است، لذا دانشجویان خوابگاهی این مقاطع، برای انجام کارهای آزمایشگاهی، از استاد راهنمای خود تاییدیه می‌گیرند و دانشکده نیز تاییدیه را برای اداره کل خوابگاه‌ها صادر می کند و به این ترتیب به دانشجویان متقاضی، خوابگاه تعلق می‌گیرد.

مسئول آموزش دانشکده شیمی دانشگاه تهران، با توضیحاتی درباره روش‌های اتخاذ شده جذب دانشجوی خارجی گفت: سیاست جذب دانشجو سیاست کلی وزارت علوم است. ما برای جذب دانشجویان خارجی قبلا در دانشکده‌های فنی دوره‌های مشترک داشتیم و دانشجوهای ما به دانشگاه‌های خارج می‌رفتند. در بحث کارآموزی هم سال گذشته میزبان تعداد زیادی دانشجو از کشورهای آلمان، اروپای شرقی و سایر کشورها بودیم.

وی همچنین با اشاره به محدودیت‌های حضور دانشجویان خارجی بیان کرد: متاسفانه به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد، در دانشکده‌های فنی کمتر دانشجوی خارجی داریم، اما در دانشکده ادبیات و علوم انسانی بیشتر دانشجوی خارجی می‌پذیریم، چون خارجی‌ها علاقه دارند در حوزه تاریخ و فرهنگ اطلاعات کسب کنند.

نوروزی درباره رشته‌هایی که در چند سال اخیر اضافه شده بیان کرد: طی چند سال گذشته رویه، مبتنی بر توسعه بوده و ما رشته‌های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی، دوره‌های ارشد و دکتری ایجاد کردیم. ممکن است به دلیل کمبود استاد یا محدودیت‌های امکانات آزمایشگاهی در مقاطعی پذیرش را محدود کنیم، اما سیاست کلی توسعه بوده است.

منبع:خبرگزاری ایسنا