فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

رییس دانشگاه ایلام گفت: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه باید دانشجو محور باشند و از ایده‌ها و فکرهای نو خلاقانه در این راستا بیشتر بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، دکتر «محمدعلی اکبری» در جمع دانشجویان و فعالان علمی و فرهنگی استان اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه برنامه‌هایی جمعی‌اند که اجرای صحیح و با برنامه آن‌ها در دانشگاه معجزه می‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی دانشگاه نمی‌تواند محدود به یک سبک و سیاق خاص باشد، افزود: تقویت برنامه‌های فرهنگی دانشگاه امری بسیار مهم و از اولویت‌های دانشگاه ایلام است و نباید بدون برنامه و ایده نو به اجرای هر نوع برنامه ضعیف یا متوسطی پرداخت.

رییس دانشگاه ایلام با اشاره به وجود تنوع در برنامه‌های فرهنگی، ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه باید دانشجو محور بوده و از ایده‌ها و فکرهای نو خلاقانه در این راستا بیشتر بهره گرفت.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه باید مانع از واردات ایده‌های پردازش نشده دیگران، در برنامه‌های دانشگاه باشیم، گفت: در اجرای برنامه‌های فرهنگی توجه به مخاطب و علاقه‌مندی‌های او و درستی و عملی بودن برنامه و متناسب بودن آن با فضای دانشگاه از اهمیت برخوردار است.

وی با اشاره به لزوم دعوت از اساتید و سخنرانان برجسته کشوری در کیفیت‌بخشی به برنامه‌های دانشگاه خطاب به دانشجویان، تصریح کرد: دانشگاه شما جای کوچکی نیست، لذا از سخنرانان و افراد بانفوذ و برجسته و صاحب‌نظری که در کشور وجود دارد متناسب با موضوعات برنامه‌های خود دعوت کنید که ما هم استقبال خواهیم کرد.

علی‌اکبری گفت: در شورای فرهنگی اگر قرار به تصویب برنامه‌ای باشد؛ برنامه‌ای انتخاب و تأیید می‌شود که بتواند دانشجو بیشتری را پوشش دهد و از چنان جذابیت و کیفیتی برخوردار باشد که بتواند همه انجمن‌ها، تشکل‌ها و کانون‌های موجود در دانشگاه را با خود همراه و همکار نماید.

رئیس دانشگاه ایلام ادامه داد: کتمان نمی‌کنم که هرکس می‌تواند باور سیاسی خود را داشته و در حوزه سیاست پیرو تفکر خاصی باشد، اما در بین برنامه‌های سیاسی و فرهنگی اولویت من با اجرای برنامه‌های فرهنگی است که اگر از درس مهم‌تر نباشد کم‌اهمیت‌تر نیست.

علی‌اکبری بر لزوم تنوع در برنامه‌های دانشگاه تأکید کرد و گفت: باید با ایجاد تنوع و برنامه‌ریزی درست و به‌روز، در اجرای برنامه‌ها، دانشجویان را با خود همراه کرده و زمینه نشاط روحی و پیشرفت علمی آنان و به‌تبع آن دانشگاه را فراهم کنیم.

منبع:خبرگزاری ایسنا