فروشگاه اینترنتی پرواز 09128501125 / 02122691010

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: دانشگاه الزهرا با توجه به تک جنسیتی بودن باید در حوزه اداری و آموزشی بصورت خاص تر دیده شود.

انسیه خزعلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش اختیارات دانشگاه ها گفت: اختیارات دانشگاه ها در حدی که بتوانند هماهنگ با وزارت علوم باشند و با توجه به شرایط دانشگاه بتوانند در زمینه هایی که مورد نظرشان است عمل کنند مناسب است، البته این اختیار نمی تواند مطلق باشد به دلیل اینکه باید مواردی در کشور بصورت متمرکز و با سیاست های علمی نقشه جامع اداره شود. از سوی دیگر اگر خیلی متمرکز باشد توانمندی های دانشگاه ها نادیده گرفته می شود.

وی افزود: دانشگاه الزهرا با توجه به تک جنسیتی بودن باید بصورت خاص تر دیده شود که بخشی در حوزه اداری و آموزشی است و باید حالت بومی هر دانشگاه مورد توجه قرار بگیرد و بخشی هم در موضوعات مالی است، لذا توسعه یافته بودن و رشد دانشگاه باید در نوع اختیارات و آزادی عملی که داده می شود مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه الزهرا با اشاره به اختیارات مورد نیاز برای دانشگاه الزهرا گفت: به دلیل اینکه خانم ها ۲ وظیفه مهم را بر عهده دارند که یکی کانون خانواده و دیگری وظیفه تحصیل است این موضوع مشکلاتی را در بخش اساتید و دانشجویی ایجاد می کند که البته ممکن است بخش دانشجویی با دیگر دانشگاه ها مشترک باشد، اما در دانشگاه الزهرا در بخش کارکنان با مرخصی ها و شرایط ویژه ای روبرو هستیم که باید تسهیلات بیشتری برای این بخش دیده شود و مثلا اگر قرار باشد قانون کلی اعمال شود و دانشگاه انعطاف نداشته باشد با مشکل روبرو می شوند.

خرعلی در پاسخ به سوالی در خصوص ارائه آزادی عمل به دانشگاه ها برای جذب دانشجوی ارشد و دکتری گفت: این موضوع باید بصورت نیمه متمرکز باشد، چرا که اگر بصورت کاملا متمرکز و یا اختیار کامل به دانشگاه ها باشد عدالت آموزشی رعایت نمی شود و هر دانشگاهی نمی تواند بصورت مجزا بهترین ها را انتخاب کند.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر